Welke ziektes en of bacteriën kunnen voorkomen door een tekenbeet?

ik ben bij een mesoloog geweest en hij had het over een broertje of zusje van de ziekte van lyme vandaar de vraag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
ronron1212
9 jaar geleden
wat bedoel je met broertjes of zusjes? Teken beten kunnen lyme veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
verwante ziektes of bacteriën, sprirocheten

Het beste antwoord

Binnen Europa kunnen via teken 4 ziekten op de mens worden overgebracht:
• de ziekte van Lyme
• Tick Borne Encephalitis (ook wel bekend als TBE) of TBD (Tick Born Disease) of Früh Sommer Meningo Encephalitis (FSME)
• Ehrlichiose
• Daarnaast kan in Zuid Europa de tekensoort Rhipicephalus sanguineus de ziekte Fièvre boutonneuse overbrengen.