Kan je je chlamydia oplopen door aan dezelfde waterpijp slang gerookt te hebben?

Een goeie vriendin van mij vertelde me vandaag dat ze chlamydia heeft.
ong 2 weken terug hebben wij samen waterpijp gerookt en dus samen aan dezelfde slang met onze mond gezeten.
Kan ik het nu ook hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je heb pijp tuitjes
Zo dat ieder zijn eigen opzetpijpje heb
weet niet waar te koop
Mischien waar ze waterpijpen verkopen
Of Turkse thee of koffie huizen
suk 6
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn mond stukjes pijpjes te koop
Kijk mij veel frisser dan met zu alle aan i pijp te lurken

Het beste antwoord

Soa'a zijn seksueel overdraagbare aandoeningen, alleen herpes (koortslip) krijg je van mond op mond contact.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste bacteriële soa's zijn alleen via seksueel contact (ook orale seks) overdraagbaar. HIV is een soa die ontstaat uit een virus dat in je witte bloedcellen gaat zitten en is alleen overdraagbaar bij direct bloed contact. Dan zijn er nog de herpessen dit zijn virussen (herpes simplex virus, HSV) er wordt onderscheid gemaakt tussen type 1 en type 2. Type 1 is de veroorzaker van een koortslip en type 2 is de genitale variant. Beide types komen wel op beide plekken voor.

Chlamydia wordt veroorzaakt door een bacterie genaamt Chlamydia trachomatis. En is dus alleen overdraagbaar via seksueel contact. Er zijn uiteraard ook uitzonderingen,, maar die zijn hier niet van toepassing.