Kan je opgehoest slijm niet beter uitspuugen als je verkouden bent ?

In het slijm zitten toch de bacteriën en virussen die de verkoudheid veroorzaakt hebben. Als je dat doorslikt besmet je jezelf dan niet steeds opnieuw ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K
Rieneke1
9 jaar geleden
Daar maakt je maagzuur korte metten mee.

Het beste antwoord

Nee. De bacteriën zitten in de ademhalingsorganen. In je maag zit zoutzuur en een pepsine en dat maakt korte metten met dit soort bacteriën. Uitspugen, en zeker in openbare ruimtes en op straat etc. kan besmetting veroorzaken. Ooit werd door mensen die tbc hadden op straat gespuugd. Na een grote hygiëne -campagne werd de besmetting door derden minder omdat nergens meer gore fluimen lagen. Vandaar dat spugen op staat onsmakelijk is en onhygiënisch. Gewoon je neus ophalen en slikken is het beste! Al vindt men dat ook maar niks....