hoelang duurt het voordat je je haar terug krijgt na een chemokuur?

mijn moeder heeft leukemi (gehad). ze heeft 3 chemokuren gehad waar ze totaal 4 maanden mee bezig was, inclusief pauzes. Nu heeft ze geen haar meer over en wil niet graag kaal gezien worden, ze is rond de 50 en ik vroeg me af hoelang dit zo blijft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.9K

Antwoorden (5)

Meestal gaat je haar 4 weken na de laatste chemo weer groeien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze vraag is al eerder gesteld:

http://www.goeievraag.be/vraag/duurt-begint-groeien-chemokuur.112895
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vrouw is nu 4 maanden na de chemo en heeft nog zeer weinig haar.arts zei duurt nog wel 4a5maanden voor het een beetje toonbaar is.sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij duurde het 2 maanden na mijn laatste chemo toen mijn haren weer begonnen te groeien. Dit schijn gemiddeld te zijn. De eerste haren zijn donsachtig en soms ook wat grijzer/kleurlozer. Ik had altijd stijl haar maar inmiddels (1 jaar en 3 maanden na laatste chemo) een enorme bos krullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook wij hebben zo iemand gehad in onze vriendenkring.+1
Vriendin had nog zeker drie maanden haar haarstuk (pruik) op voordat het haar wer wat vlassig begon te groeien. Na een half jar weer een mooie haardos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit verschild van persoon tot persoon.
Ook de hoeveelheid chemo verschild van persoon tot persoon waardoor het ook bij de ene wat langer duurt dan bij de andere. Gemiddeld tegen het haar begint terug te komen dus je ziet het nog niet maar begint wel te groeien is ongeveer zowat na 6 tot 8 weken. Is ook te zien naargelang de chemo's.

Mijn haar heeft zeker 2,5 maand weg geweest maar dit kwam wel door stamceltransplantatie dat zijn de zwaarste chemo's omdat ze alles plat moeten leggen tot 0 cellen.
Dus wil daarmee zeggen het verschilt echt van de een mens tegenover de andere mens en ook hoeveel en hoe zwaar de chemo's zijn.
Hoop dat alles ok nu is met je moeder
en hoop dat ik duidelijk heb kunnen antwoorden op je vraag.

Groeten Ritchie