Kunnen pepers kankerverwekkend zijn?

Volgens mijn Moeder die het van een Indonesische mevrouw heeft gehoord. Teveel peper eten kan kankerverwekkend zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K
Reddie
10 jaar geleden
Je zegt het zelf al. TEVEEL is niet goed.
Dat geldt zelfs voor water of voor brood.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zeggen ze nou zowat over alles,niet alles geloven wat iemand zomaar beweert.
Straks zeggen ze nog dat water kankerverwekkend is..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kanker weet ik niet, maar water is wel enigszins toxisch:
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication Wat die pepers betreft zijn er studies die aangeven dat het kanker verwekt, terwijl andere juist aangeven dat het tegen kanker beschermt. Geen idee wat daarvan te maken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voedsel is in principe niet kankerverwekkend. Het zijn de toevoegingen die dat KUNNEN veroorzaken.

Antwoorden (1)

Onderzoek naar capsaïcine richt zich op uiteenlopende gebieden; zo zijn er enerzijds onderzoeken die kijken of deze stof de veroorzaker is van mond-, keel- of slokdarmkanker en anderzijds naar een remmend effect van capsaïcine op de groei van kankercellen. Zoals al reeds gezegd zijn hier nog geen bewijzen voor geleverd.
fremar