Ik heb een crp waarde van 4,3. Is dat te hoog?

Ben 9 x lumbaal geopereerd. Mijn laatste operatie was van vorig jaar juni. Heb toen ook 2 duralekken gehad. Nu al een ganse tijd enorme pijn en hevige druk in lage onderrug, heel veel pijn in beide liezen en enorme brandende benen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2.5K

Antwoorden (1)

Bij gezonde mensen zonder ontstekingen is de CRP-waarde in het bloed meestal lager dan 10 mg/l.

Verhoogd:
Een verhoogde hoeveelheid CRP in het bloed of een stjjgende hoeveelheid CRP in het bloed na een aantal opeenvolgende metingen kan wijzen op een acute ontsteking. Het merendeel van de ontstekingen leidt tot CRP waarden boven 100 mg/l.
fremar