Klopt het dat je jezelf iedere keer opnieuw besmet/aansteekt wanneer je dezelfde zakdoek gebruikt wanneer je verkouden bent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
4.1K

Het beste antwoord

Ja, want je snuit het verkoudheidsvirus in je zakdoek, en die steek je in je broekzak, waar deze lekker warm verder kan broeien.
Als je dan weer ietsje beter word, en je gaat weer je neus snuiten met dezelfde zakdoek, dan kom je weer in aanraking met een hoge concentratie van het virus, waardoor je jezelf opnieuw kunt besmetten.
Het beste dus wegwerpzakdoekjes gebruiken, en regelmatig je handen wassen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan niet 2 keer hetzelfde virus krijgen toch? Dat is wat ik bedoel hiermee. Lijkt me sterk dat in je broekzak een virus extra kan broeien.
Ritsuka
10 jaar geleden
verkoudheidsvirussen muteren heel snel, daarom kun je ook zo vaak verkouden worden of de griep krijgen.
En als je nog een beetje ziekjes bent, heb je nog niet voldoende antilichamen om het virus volledig te stoppen, als er dan ineens weer een nieuwe lading je lijf binnenkomt (ook al is het dezelfde) kun je wel weer zieker worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar is dat dan voor een sterke volwassen persoon niet juist een goede manier om je weerstand juist op te bouwen?
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb het een beetje verkeerd verwoord, ik bedoelde dat ze dat in het algemeen snel doen, niet dat ze dat in je zakdoek doen. Had even een alinea tussen gemoeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn twijfels over je antwoord maar het is wel de beste van alle gegeven antwoorden haha.