Kan een verdikte voet in combinatie met een zwarte, zichtbare massa op een echo kanker zijn?

Ik ontdekte een maand terug een kleine blauwe plek en een bobbel op mijn voet. Ik had eerst geen klachten, waardoor ik door ben gelopen. Na een lange wandeling echter, bleek mijn voet erg blauw te zijn. Dit zonder voorafgaand trauma. De blauwe plek is nu weg, na bijna drie weken minimale belasting, maar de voet is nog steeds veel dikker dan mijn andere voet. Vandaag is een echo gemaakt. Daarop was een afwijking te zijn. Ik vroeg wat dit (zwart van kleur) zou kunnen zijn en er werd gezegd dat het vocht kon zijn. Ik kreeg de uitslag niet, omdat de radioloog er nog verder naar wilde kijken. Daarna heb ik niks gehoord. Kan dit (weke delen) kanker zijn? Ik ben niet met spoed terug gebeld ofzo, maar maak me toch zorgen, aangezien ik geen andere oorzaak kan bedenken. Lopen lukt trouwens niet en erop staan ook niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Je kunt geen andere oorzaak bedenken omdat je automatisch uitgaat van het ergste. En natuurlijk zijn er wel andere oorzaken, zoals al gezegd: vocht, of een ontsteking.
Wacht rustig het onderzoek af, en ik snap wel dat dat moeilijk is, maar het is niet anders, en wat het ook is, die paar dagen als je er al een maand mee loopt, zullen er niet veel aan veranderen