Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van de pijn van gordelroos af?

Hoe kom ik hier sneller van af? Ik ben jong en ik heb het al een half jaar. De blaasjes zijn weg, ik slaap slecht en de pijn wordt erger.
Of is hier echt niets tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt proberen dit te verminderen met een pijnstiller, paracetamol bijvoorbeeld (lees voor de dosering de bijsluiter, dit is afhankelijk van je leeftijd), bel morgen de huisarts even, misschien heeft die een beter idee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben al drie keer naar de huisarts geweest. Daar hebben ze mij best zware medicijnen aangeboden die ik liever niet gebruik. Paracetamols doen niets tegen zenuwziekten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er een reden waarom je de pijnmedicatie van je HA niet wilt nemen,werk,school of iets dergelijks?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, vanwege mijn studie. Die medicijnen zouden mij suf maken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De beste pijnstilling bij gordelroos met de minste bijwerkingen zijn de speciaal daartoe ontwikkelde creme's zoals ketamine of de amitriptyline creme, samen met het ontstekingsremmende en pijnstillende natuurlijke middel palmitoylethanolamide (Normast).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding