s'avonds moet ik continue hoesten en overdag niet. ik kan niet meer slapen en ben dus super moe . weet iemand hoe dat komt?

soms zitten er slijmen bij en ik kan ook het gevoel hebben dat ik moet overgeven.
Ik ben 16 jaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het volgende.
Voor het slapen gaan:
Smeer vicks op je voetzolen en doe dan sokken aan en stap zo in bed.
Dat verlicht de hoest.
SimonV
10 jaar geleden
Voel je je 's avonds ook meer gespannen dan overdag?
Poet
10 jaar geleden
Misschien is het vanwege stof. Soms helpt het om wat vaker te stofzuigen en beddengoed te verschonen.
anneliez
10 jaar geleden
als schoonmaken niet helpt. misschien zorgen dat je kussen wat dikker is, of extra kussen zodat je wat hoger ligt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn kamer wordt 2 keer in de week schoon gemaakt zo ook mijn beddegoed.
Ik denk niet dat ik me s'avonds meer gespannen voel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit is heel herkenbaar. Ik heb deze hoest nu al de tweede keer deze winter. En ook op facebook veel kennissen met dezelfde klachten. Overdag nergens last van, als ik rechtop in bed zit te lezen ook niet, maar zodra ik ga liggen begint mijn keel te kriebelen en blijf ik hoesten. Ik ga morgen eens uittesten of ik als ik overdag ga liggen ook overdag moet hoesten. Mijn beddengoed heb ik ook al verschoond omdat ik aan stof dacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is zeer irritant! omdat je zeer vermoeid bent maar ik krijg het soms ook al gewoon in de avond zonder dat ik lig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt inderdaad de verkoudheid welke veel mensen hebben. Ik ben uiteindelijk naar de doktor geweest, en hij heeft mij medicatie voorgeschreven (pilletje een uur voor het slapen). Drie dagen gebruikt en opgelost. De kriebel/ beschadiging moet tot rust kunnen komen. Hoestdranken helpen niet, die komen niet in de longen. Beterschap...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
naam van het pilletje?

Antwoorden (1)

Er zijn bij reacties al een paar suggesties gegeven, maar ik heb er nog een:

Slaap je met het raam open? Je kamer is dan wel schoon, maar is die ook voldoende gelucht en vooral...........is de lucht niet te droog.
Veel huizen hebben vooral in de winter een veel te droge lucht. Vooral in kamers waar de verwarming aan is.
Als je dus op je kamer zit en nog wat doet voor je gaat slapen en je verwarming is aan,
dan heb je daar veel kans op.
Kijk eens naar de luchtvochtigheid, daar is makkelijk iets aan te doen.