iets teekt uit in mijn keel, hoe komt dat?

ik voelde ineens iets vreemds in mijn kaal, dus ben mijn vinger in mijn keel gegaan. ik voel iets heel raars uitsteken in mijn keel net achter mijn tong. ik ga vandaag vroeg naar de huisarts

kan iemand mij helpen?.

mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
keel*
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat hebben we allemaal. Daar hoef je niet voor naar de huisarts..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heet je huig. Die heeft iedereen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee achter de tong onderkant zit ook een "flapje"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is de epiglottis die de luchtpijp afdekt bij slikken. Op je vraag: Kan iemand mij helpen? Ja, de huisarts waar je een afspraak hebt :).

Antwoorden (1)

Als het dat flapje in het midden is, is het je huig ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Huig ).

Als het aan de zijkant is, dan zijn het je amandelen. Uit je amandelen kan ook wel eens vuil komen (een wit-geel stinkend bolletje bestaande uit etensresten en bacteriën). Dat zijn 'amandelstenen'.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee achter de tong onderkant zit ook een flapje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen amandelen meer
Erna55
9 jaar geleden
Laat je even weten wat de dokter zei ?