kan een verkoudheid over zijn in 3 dagen?

Ik werd dinsdag avond verkouden, woensdag leek het op z'n ergst, vandaag lijkt het te minderen. Daarom de vraag.. kan een verkoudheid over zijn na 3 dagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
4.9K
Amadea
10 jaar geleden
Verkoudheid is geen ziekte. Als je het maar licht te pakken had kan het best na drie dagen al over zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt te minderen en dat is volkomen normaal. Het is nog niet over toch? Mijn kinderen zijn soms maar 1 dag flink verkouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, als verkoudheid geen ziekte is wat is het dan? Als ik verkouden ben ben ik toch echt ziek volgens mij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verkoudheid of acute virale nasofaryngitis is een infectie van de bovenste luchtwegen (neus en keel) door een virus (meestal een rhinovirus of coronavirus). Men spreekt over een infectie als een micro-organisme, virus of parasiet in een levend wezen is binnengedrongen en zich daar vermenigvuldigd heeft (dit hoeft niet schadelijk te zijn). Wanneer het organisme dusdanig veel schade aanricht dat het normaal functioneren van de gastheer is verstoord, spreekt men van ziekte. Lijkt me een ziekte.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Er zijn weet-ik-hoeveel verschillende verkoudheidsvirussen en hoe je immuunsysteem erop reageert kan ook heel wisselend zijn. Verkoudheden variëren van twee dagen wat snotterig en een zere keel tot bijna twee weken niet kunnen slapen door het hoesten en letterlijk een hoofd vol snot hebben met knallende koppijn, schor zijn en de hele mikmak inclusief verhoging waarmee je thuis op de bank blijft hangen.

Dus zo'n virusje kan de ene keer heel andere gevolgen hebben dan de andere keer en het kan inderdaad zijn dat je je deze keer binnen drie dagen al veel beter voelt. (Of dat ie later weer wraak komt nemen, zoals ik de laatste keer had..)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks dit is me 2e in korte tijd dus hoop niet op nog een. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan best.
Hangt er van af hoe erg het is en hoe snel jij geneest.
Een gewone verkoudheid duurt meestal niet meer dan een week. Als je verkouden bent, heb je een virus opgelopen dat je ademhalingswegen heeft besmet. Een verkoudheid is geen ernstige ziekte, maar een verkoudheid komt altijd op het verkeerde moment.

Medicijnen helpen niet. Hooguit een paracetamol tegen hoofdpijn.
Je verkoudheid is het snelste over als je goed slaapt, zorgt dat je huis goed geventileerd wordt en de lucht niet al te droog is en je voldoende drinkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het huidige verkoudsheids virus, is men 2 a 3 dagen een beetje ziek.
De meesten hoeven er niet voor naar bed.
Maar de nasleep van deze verkoudheid, zoals hoesten, niezen, snotterig spierpijn, niet lekker voelen enz. kan weken duren.
Dus is het na 3 dagen het ergste wel over, maar een aantal klachten gaan nog weken lang door.