Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan een rood droog gezicht?

Ik heb sinds gisteren ( toen was het nog niet zo erg, vandaag is het erg geworden) een rode droge huid en rondom mijn mond is het wit. Ook is de jeuk van de rode huid ondraaglijk en doet het bovendien heel erg pijn. Koelen verlicht de pijn wel, ook heb ik koorts. Heeft iemand hier ervaring mee en kan me vertellen wat dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
779
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat probleem heb ik ook! het is echt heel irritant maar ik weet niet wat het is. :( Bij mij doet het alleen zeer als ik eet / mijn mond open trekt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Misschien door de kou?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vermoedelijk heb je eczeem, ga morgen even naar je huisarts zodat deze de oorzaak kan uitzoeken en je iets kan geven waardoor het over gaat. Tot die tijd kun je koelen en een paracetamol nemen, ga lekker vroeg naar bed. Smeer er zelf niets op, dat kan dit verergeren. Kun je er niet van slapen, bel dan de dienstdoende arts, deze vind je meestal, als je het telefoonnummer van je eigen huisarts belt, dan krijg je een antwoordapparaat aan de lijn, waar het nummer op gezegd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen komen nu het winter is en de verwarming weer aanstaat, je huid is uitgedroogd. Probeer je huid een beetje te hydrateren met een lichte gel op waterbasis (geen creme met olie erin!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding