Heb ik een bloedziekte?

Ik begin soms uit het niets te bloeden. Deze week al 2 keer en als het bloeden stopt is er geen of bijna geen wond te zien. Het feit is dat ik me geen reden kan bedenken waarom ik aan het bloeden ben. Ik heb me nergens aan gesneden of gestoten en toch begin ik te bloeden. Dit gebeurt vaak op mijn armen, handen, benen en voeten. Is dit een ziekte? Zo ja, wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Ritsuka
10 jaar geleden
Is het veel of weinig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kunnen insectenbeten zijn. Maar dat weten wij niet he?
HUP naar de dokter, als je je ongerust maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom ga je niet naar de huisarts?

Het beste antwoord

Duidelijk een vraag voor de dokter.

Hier kun je wel al kijken naar je bloedingsscore. Dit testje is ontwikkeld als instrument om de bloedingsneiging van patiënten met type 1 ziekte van Von Willebrand te kwantificeren maar de score wordt inmiddels ook gebruikt bij patiënten die geanalyseerd worden vanwege een verhoogde bloedingsneiging, en bij wie nog geen diagnose is gesteld. Er wordt wel gesteld dat een score onder de 3 normaal is, maar een score van 3 of meer kan ook nog normaal zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergt voor een niet-medicus wel enig googelen op definities.
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat betreft, voor zover ik het begrijp, een langzame stolling van het bloed. Dat heeft invloed op de genezing van een wondje. Maar dat is geen oorzaak van onverklaarbaar ontstane wondjes die (kennelijk, want daar schrijft vraagsteller niets over) normaal genezen.
Poet
10 jaar geleden
Nee er zijn allerlei mogelijke oorzaken. Deze test kijkt of er idd een wezenlijke zorg is. Zoja dan volgen er allerlei andere tests.

Andere antwoorden (1)

Ga met dergelijke klachten DIRECT naar de huisarts in plaats van zelf doctortje te spelen met behulp van internet.

Een bloedend wondje krijgen zie je, maar voor het zelfde geld krijg je dergelijke bloedingen inwendig op een wat gevaarlijker plaats.