ik denk netelroos want bij psoriasis zie je vaak meer wit. google op netelroos met afbeeldingen en google daarna op psoriasis met afbeeldingen.
ja, je kunt natuurlijk ook naar de huisarts/dermatoloog gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
verder jeukt het? is bij beide mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn vriendin heeft psoriases en zij zegt dat je na je vijfde geen psoriases meer kan krijgen. dus dan is het netelroos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je enig idee hoeveel huidaandoeningen er wel niet zijn?

Veel meer dan netelroos of psoriasis.
Veel meer ook die lijken op wat jij laat zien.

Ik wil je niet bang maken, maar mijn man had zoiets en dat bleek - na onderzoek - een uitbreking te zijn van zijn lympheklierkanker.
Maar het kan ook gewoon een eenvoudige allergie zijn.

Het kan ook nog blaasjesexceem zijn.

Het kan ook nog een basaalcencarcinoom zijn. Het basaalcelcarcinoom wordt beschouwd als een vorm van huidkanker, maar is in vrijwel alle gevallen goed te genezen.

Enfin: NIET te zien van een foto, dus HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niemand, die even het verschil tussen de twee uitlegt? Ze zijn namelijk echt verschillend.

Psoriasis is een huidziekte waarbij de huid op plekken dikker en rood wordt, de huid gaat schilferen met vaak een zeer grove, wat vettige schilfering. Het kan soms flink jeuken. Het ontstaat met name op de drukplekken op de huid, zoals de ellebogen, knieen, knokkels, enz.
Er zijn verschillende vormen van psoriasis, zoals bijvoorbeeld psoriasis inversa (omgekeerde psoriasis) die juist in huidplooien ontstaat.
De afwijking op de foto ziet er niet uit als psoriasis.
Op de eerste foto hieronder een typische afwijking van psoriasis.

Netelroos geeft ook een verhevenheid van de huid, maar die zijn meestal juist wit/ bleek. De huid eromheen (de verhevenheid soms ook) kan wat rood zijn. Netelroos (of galbulten, of urticaria) jeuken meestal verschikkelijk; krabben kan de afwijking doen uitbreiden.
Op de tweede foto hieronder een typische afwijking bij netelroos.

Eigenlijk vind ik de afwijking op uw foto op geen van beide lijken; ik denk meer aan gordelroos (herpes zoster) Het is echter onmogelijk om een diagnose te stellen op alleen deze foto. Daarom is het toch verstandig om naar een huisarts te gaan.