Kan het kwaad dat mijn lichaam te weinig neutrofielen heeft?

Mijn neutrofielen minderen bij de laatste 2 bloedafname's. Normaal moet het tussen de 2000 en 7600 zijn en ik heb 1550. Ook staat mijn cortisol extreem hoog maar de dokter zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken.
Ik ben van plan om naar een andere dokter te gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over welke medische kennis beschik jij om het oordeel van een arts tegen te gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik werk ook in een ziekenhuis en heb al niet horen boffen met mijn huisdokter. Zal naar een anderen gaan want hij weet zelfs niet de oorzaak van mijn veel te hoog cortisol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Bliets: wat is het oordeel van die arts dan precies? Het komt op mij wat inadequaat over als je afwijkende uitslagen van een bloedonderzoek hebt en je arts zegt je geen zorgen te maken en niet kan uitleggen waarom niet. Meteen met je eens dat het nergens voor nodig is om bij het minste of geringste over te stappen maar jij weet de voorgeschiedenis niet. Soms hapert de communicatie tussen twee mensen nu eenmaal en dat kan ook als één van de twee arts is, om een voorbeeld te noemen.

Antwoorden (1)

Te weinig neutrofielen kan leiden tot een verminderde weerstand, met name voor bacteriële infecties. Aangezien je met een waarde van 1550 nog geen 25% minder hebt dan de ondergrenswaarde van 2000, lijkt mij dat niet direct zorgwekkend.

Het hoge cortisolniveau kan er op wijzen dat je een ontsteking hebt of hebt gehad. Heb je aanwijzingen dat dat zou kunnen kloppen?

De combinatie van deze gegevens kan een vrij normaal beeld zijn van een lichaam dat in strijd is of in strijd is geweest met een ziekteverwekker.

De keuze voor een huisarts is natuurlijk aan jou, maar ik zou in eerste instantie eens doorvragen wat je arts er precies van denkt en hoe hij denkt de oorzaak te vinden en/ of jou weer in betere conditie denkt te krijgen.