Zijn er van alle virussen of ziektes die uitgestorven zijn nog ergens op een geheime plek monsters onder strenge bewaking opgeborgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
2.8K

Het beste antwoord

Ja , Vd Spaanse griep , en van een mysterieuze slaap ziekte uit de jaren 20 of 30 . Ik dacht in New york of Londen. Bron ?! Nee wel een documentaire gezien , op Discovery over virussen een aan tal jaren terug met die Mexicaanse griep hype . Er is dus een data bank , met weefsels van militairen met ja nu de mogelijkheid onderzoek te doen naar de specifieke structuur Vd toen Spaanse griep , pokken , en ?! ja ook helaas helaas , gemodificeerde virussen (bacteriën) die als wapen ingezet zouden kunnen worden , zoals miltvuur !? Br br Maar ook onbekende troep !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bronnen zijn leuk maar voor mij geen must... Bedankt voor antwoord.

Andere antwoorden (2)

Er worden natuurlijk wel virussen bewaard, want dat is prettig studie materiaal als men een serum wil ontwikkelen voor een nieuwe variant, maar de meeste virussen uit het verleden kennen we natuurlijk niet. Men had niet de middelen om ze te bewaren of men wist niet eens wat een virus was.
Virussen bestaan al sinds de oertijd en onze kennis ervan bestaat nog maar heel kort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja er is oa van de pokken nog materiaal beschikbaar voor het geval er een biologische aanval word gedaan en er een tegengif gemaakt moet worden.
Ik weet niet of dit van alle uitgestorven ziektes gedaan is.