Kun je griep hebben zonder koorts?

Ik heb alle symptomen van een flinke griep. Zit nu al een paar dagen thuis. Bijzonder is dat ik afgelopen dinsdag (17 okt jl.) de griepprik gehad heb.
Hoe dan ook, ik heb geen koorts. Overal last van maar dat ontbreekt. Ook is het zo dat het 's avonds zo is of er niets aan de hand is. Geen last 's avonds....

Kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
11.8K

Het beste antwoord

Ik zou als ik van jou was toch eens naar de huisdokter gaan.
Ik las ook dat je bij kleine inspanningen ook last van had bij een antwoord van iemand anders. Dit kan een griep zijn maar ook iets anders. Ik raad je dus aan om een bloedafname te doen en te laten controleren op hemoglobine, bloedplaatjes en witten bloedcellen. Dus een algemene bloedcontrole. Ik ga me niet uitspreken welke ziektes het allemaal kunnen zijn want dit is wel uitgebreid. Er zijn er zoveel, het zal me verwonderen dat het van de griepprik komt omdat dit al 7 dagen geleden is geweest.
Laat me gerust weten via pm of hier dat alles wel in orde was met je bloedcontrole indien je deze ga uitvoeren.

Met vriendelijke groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Virale Infectie , dan is het griep. Griep is een virale infectie.
Ja ben iemand die toch voorkeur heeft om bloed te prikken, Dit omdat vele ziektes kunnen vastgesteld worden. Eigenlijk zou elke mens op aarde 1 maal op ene jaar bloed prikken. Als ze dat zouden doen zou er veel sneller kunnen ingegrepen worden en zullen er veel meer mensen gered kunnen worden. Bij mij had ik veel te lang gewacht tot het bijna te laat was, en was bijna dood geweest. Nu naderhand stamceltransplantatie achter de rug. Indien ze er sneller bij zouden zijn geweest was die stamcel misschien niet nodig geweest. Daarom zeg ik toch aan iedereen laat je bloed trekken, in Belgie kun je dat gewoon bij de huisarts.
Ik hoop dat je goed beter wordt blijft dit probleem zou ik toch even bloed laten prikken. Groetjes Ritchie

Andere antwoorden (2)

Het is niet ondenkbaar dat jij een heftige reactie op die griepprik hebt. Je lichaam moet het verwerken, en geeft daarom dezelfde verschijnselen die griep ook zou geven. Maar je bent niet werkelijk ziek, je hebt geen koorts.
Amadea
11 jaar geleden
Sommige mensen voelen zich na de griepprik een aantal dagen wat minder lekker. Van de griepprik kunt u geen griep krijgen. Klachten als lusteloosheid, hoofdpijn en verhoging kunnen voorkomen op de dag nadat de griepprik is toegediend. Dit gebeurt dan vooral bij kinderen die nog niet met een griepvirus in aanraking zijn gekomen. In zeer zeldzame gevallen worden mogelijke ernstige bijwerkingen gemeld.

Als u denkt een bijwerking te hebben van de griepprik, bespreek dit dan met uw huisarts. Die kan mogelijke bijwerkingen melden bij het Nederlands bijwerkingencentrum Lareb. U kunt ook zelf mogelijke bijwerkingen melden bij Lareb.
Ik zou morgen even de assistente bellen en het voorleggen. Griep is per definitie een ziekte met hele hoge koorts anders is het geen griep.

Dan nog even: je hebt het over alle symptomen van griep, als dat echt zo is heb je dus hoofdpijn, hoesten, keelpijn, spierpijn, verstopte neus, gevoel van zwakte en verlies van eetlust. Misschien kloppen niet alle symptomen nu?