Hoe kun je iemands ziektes besmetting vermijden?

Mijn tante was laatst ziek en mijn oma kwam daar vaak op bezoek en werd gister ook ziek, is er iets om er voor te zorgen dat wij ook niet ziek worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan de ziekte, ik weet niet waar het over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een soort van griepje met overgeven en alles zien draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GriepJES bestaan niet, je hebt influenza of het is iets anders. Als het grootste symptoom overgeven is, er geen koorts is en je niet minstens een week in bed ligt is het geen griep. Het kan een maagdarminfectie veroorzaakt door een virus zijn en dat is behoorlijk besmettelijk als je bij iemand in huis bent geweest en er is nog niets schoongemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie je wel, het is griep Pelle :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn reactie niet gezien?

Antwoorden (3)

Vermijd contact met mensen met griep
Moet u in de directe omgeving van een grieppatiënt zijn?
Doe dat dan zo kort mogelijk en was na het bezoek uw handen.

Was regelmatig uw handen met water en zeep
Het virus kan op uw handen komen als u een voorwerp aanraakt of iemand een hand geeft. Was daarom regelmatig uw handen. Droog uw handen met een papieren handdoekje of een keukenrol. Gooi het papier daarna meteen in de vuilnisbak.

Gebruik een papieren zakdoek bij hoesten, niezen of snuiten
Gebruik een zakdoekje of een ander papiertje om in te hoesten of te niezen. Gooi het papiertje daarna meteen in de vuilnisbak.

Raak zo min mogelijk uw mond, neus of ogen aan
Het virus kan op uw handen komen als u een voorwerp aanraakt of iemand een hand geeft. Via uw handen kan het virus in uw ogen, neus of mond komen.

Maak regelmatig schoon
Maak harde oppervlakken en voorwerpen zoals keukenapparatuur en deurklinken regelmatig schoon. Doe dit met een normaal schoonmaakproduct.

Blijf thuis en blijf uit de buurt van anderen als u griep hebt
Het virus wordt via de lucht verspreid. U kunt andere mensen besmetten door te hoesten, niezen en praten. U voorkomt dat u iemand besmet door zo min mogelijk contact te hebben met andere mensen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.uu.nl/nl/actueel/mexicaansegriep/besmetting%20voorkomen/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet jij dat het om griep gaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat veronderstel ik, griep is besmettelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tsss er zijn zoveel dingen besmettelijk en griep is nou niet het eerste waar ik aan denk op 1 augustus!
Zoals al gezegd, handen wassen en zorgen dat alles schoon is. Verder kun je aan besmetting door een virus weinig doen. Je kun thuis nog zo schoon zijn, maar als je de winkeldeur open doet kun je ook al besmet raken. Of als de persoon in de rij voor de kassa, die naast je staat een hoest of niesbui krijgt, kun je ook al de sigaar zijn.
Een goede weerstand, dus voldoende rust, gezond eten en dat soort dingen helpt nog het beste.
Ik weet niet hoe oud je oma is , maar vaak hebben oudere een verminderde weerstand, dus van omstandigheden waardoor zij ziek wordt, hoef jij helemaal niet ziek te worden

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je echt geen besmetting wilt oplopen moet je in een afgesloten huis blijven en niet meer buiten komen.
En men kan wel roepen, pas op niet in de buurt komen, ik ben ziek, maar je wordt vaak al besmet zonder dat de besmetter weet dat hij ziek is, dus dat helpt ook niet echt
11 jaar geleden
De meeste besmettelijke ziektes ontstaan door bacteriën en virussen waarmee je toch al rondloopt. Je wordt er pas ziek van door verminderde weerstand of door een zogenaamde porte d'entrée, zeg maar een verzwakte plek in je lichaam, waardoor micro-organismen een kans krijgen om een infectieziekte te veroorzaken.

De beste manier om je tegen infecties te wapenen is zorgen voor een goede gezondheid en het toepassen van de gebruikelijke hygiëneregels.