Waarom zijn de medicijnen voor de ziekte van Pompe zo duur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens Google wel, maar staat niet meer online.

Antwoorden (1)

Het ontwikkelen van een medicijn is een duur proces, er zijn niet zoveel patienten, dus weinig afname, wat het proces om het te maken ook duurder maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
merci, maar dat is wel een erg algemeen antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er ontbreekt niet zoveel an het antwoord van crea.
Je zou je nog af kunnen vragen, waarom het middel in ons land dubbel zo veel kost als in de USA.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees vooral de eerste link, of nog beter luister naar deze discussie:
www.zorgvisie.nl/.../Discussie-losgebarsten-over-schrappen-medicijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nu wat moeten die mensen nu die deze ziekte hebben? verschrikkelijk de farmaceutische industrie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit voorstel komt niet van de pharmaceutische industrie, maar van het CVZ!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nergens gehoord dat dat gezegd is, dat het voorstel van de pharmaceutische industrie komt, maar ik begrijp wat je bedoeld, de kosten die zij maken worden doorberekend naar de zorgverzekeringen.