Kan je op latere leeftijd(22) huisstofmijtallergie krijgen als je er daarvoor nooit last van hebt gehad ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
2.3K

Het beste antwoord

Ja, je kunt allergieën ontwikkelen op latere leeftijd. Huisstofmijt valt daar ook onder. Ga voor de zekerheid eens naar je huisarts, die kan je hierop testen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, allergie kan ineens komen. En het kan ineens ook zo weer weg zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist eigenlijk
Veel soorten allergie hebben vaak tijd nodig om op te bouwen. En juist allergische reacties op bijv huisstofmijt en hooikoorts krijg je daardoor soms opeens als je al volwassen bent.
11 jaar geleden
Op de eerste plaats:
22 is geen "latere leeftijd".
22 is hartstikke jong ::))

Een jaar of 20 was ik toen ik me heb laten onderzoeken op allergieen.
Dat bleek inderdaad hooikoorts.
Enige jaren geleden bleek ik ook zwaar allergisch voor huisstofmijt.
Je kunt allerlei allergieën op alle leeftijden nog ontwikkelen.
Of ze zijn latent aanwezig, dat je er nog geen last van hebt.

Maar heel veel kan tegenwoordig in je bloed gevonden worden. En anders zijn er andere testen voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft domweg met een ander type huismijt te maken: er zijn wel 500 soorten van en de één is wat vriendelijker dan de ander - en je sleept de verkeerde soorten altijd van een ander huisgezin over met een ander huisdier.
Remedie:
Op éne dag je komplete bed leeghalen, je hele matras een 3 weken in de schuur wegleggen en een schone van de zolder; daarna je hele huis reinigen met zeepwater en een harde borstel: hier kan geen stofzuiger tegenop!
Als je na 3 dagen in je schuur komt zul je verstelt staan van de stank: de mijten vreten nu elkáár op en dat kan dagen doorgaan omdat ze nog steeds eieren leggen maar dan 3 weken stopt dat pas en is je matras weer bruikbaar.