Epiglottitis is een ontsteking van de epiglottis.
Pseudokroep is een ontsteking van de bovenste luchtwegen.

Epiglottitis wordt meestal door een bacterie veroorzaakt.
Pseudokroep is altijd het gevolg van een virus.

Epiglottitis is een levensbedreigende aandoening waarbij direct ingrijpen noodzakelijk is.
Bij pseudokroep is het meestal een kwestie van uitzieken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het was voor mij even slikken toen ik dat woord epiglottitis
zag staan, want hier is namelijk mijn dochtertje van 3,5 aan overleden. Omdat ze niet de goede behandeling kreeg, en de verkeerde diagnose. Ze had gered kunnen worden als er beter geluisterd werd naar mij, naar de klachten. Ja achteraf had de arts spijt, dat hij niet was gekomen. Ja daar heb ik niks aan, daar krijg ik mijn dochtertje niet mee terug. Zij was verder zo gezond als een vis. Als dit je overkomt en je weet de diagnose, kan ik als tip geven, ga direct naar het ziekenhuis, dan is de kans
groot dat ze iets kunnen doen, maar maak wel haast dan.
Sterkte voor velen, die deze ziekte ook kennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pijnlijk dan he Ploegje als je dat dan opeens voorbij ziet komen op zo'n site waar je het niet verwacht. Wat verschrikkelijk zeg!