Welke bloedwaarde is bij het opmeten belangrijk bij het krijgen van een hartaanval/hartproblemen?

Weet dat 500 de grens is. Wie heeft een idee? cholesterol is het niet. Bij 500 wordt er namelijk actie ondernomen, wat weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Reddie
11 jaar geleden
Als je getallen geeft moet je er ook de eenheden bij zetten. Anders zegt het niets.
500km, 500g, 500cm?????

Het beste antwoord

Ik denk dat je NT-pro BNP bedoelt. Die zogenaamde afkapwaarde kan daarbij inderdaad op 500 pg/ml liggen maar dat is afhankelijk van je leeftijd; bij 50 jaar is dat ongeveer 500 pg/ml. Op hogere leeftijd is die waarde hoger, op lagere leeftijd lager. Die bepaling geeft een indicatie voor hartfalen.

Hou wel in de gaten dat niet overal dezelfde eenheden worden gebruikt. Er zijn zelfs tussen België en Nederland nogal wat verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartelijk dank voor de duidelijke uitleg

Andere antwoorden (1)

De vorige spreker heeft het juist (het gaat dan met name om hartprobleem en niet zozeer hartinfarct). Bij een hartinfarct gaat het met name om Creatine Kinase (CK of CK MB) en Troponine (T)