wat is een goed alternatief voor metformine?

ik slik nu zo'n 3/4 jaar metformine met erg weinig resultaat.
mijn suiker schommelt tussen 10.4 en 9.7 ik ben pas van 1 tablet naar 2 tabletten overgegaan.
ik heb hierdoor weer meer kriebels in mijn keel, een enorm droge mond, en snachts plas ik erg vaak,heb slecht zicht aan 1 kant.en ben de afgelopen 2 maanden 6 kilo aangekomen van die troep
wie heeft er met andere medicijnen een goed effect?
hoor het graag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
14K

Het beste antwoord

De klachten die je nu hebt hangen waarschijnlijk samen met het te hoge suikergehalte en niet zozeer met de Metformine. alhoewel je door de Metformina wel meer eetlust kunt krijgen en daardoor ook aan kunt komen. Maar die andere klachten kunnen dus ook heel goed met je te hoge suikergehalte te maken hebben.
Ik denk dat je het nog even aan moet zien hoe het gaat als straks je suikergehalte wat gezakt is
Ik zou e.e.a. toch ook even met je diabetesverpleegkundige bespreken omdat zij het toch beter kan beoordelen dan wij hier.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.s. Het kan ook zijn dat je Metformine in combinatie met een ander medicijn moet hebben, dus en en en niet i.p.v.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt Glimepiride (erbij) nemen. Maar de oorzaak van dikker worden, waardoor je lichaam meer insuline nodig heeft, ligt niet aan de metformine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit moet toch echt ee beslissing van de dokter zijn. Al kan ze het hem natuurlijk altijd voorstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de doktersassistent heeft zelf gezegt dat het waarschijnlijk aan de metformine ligt omdat dat vaker voorkomt.heb het ook op andere fora gelezen
ik hoop op een beter werkend alternatief met minder bijwerkingen..