Klopt het dat aids / hiv van gorilla's afkomstig is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is mij eens zoiets bijgebleven tijdens een docu of een nieuwsartikel op tv. Nu vroeg ik mij af, of het ook waar is?

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik heb inderdaad zelf ook al gegoogled op aids en gorillas, maar kwam alleen op engelse sites uit, maar mijn engels-lezen en begrijpen is niet helemaal 70% ... dus hoopte ik dat ik met deze vraag wellicht een nederlands talig antwoord zou krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer te lui om zelf te googlen xD http://www.google.nl/search?hl=nl&client=ms-android-sonyericsson&channel=bm&sky=mrdr&site=webhp&q=komt+aids+van+apen&oq=komt+aids+van+apen&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=12&gs_upl=468675l479957l0l481115l37l37l4l1l1l3l197l2925l15.14l29l0&mvs=0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en? Vragen stellen staat vrij..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was maar een grapje aangezien je een keer zei bij een andere vraag dat je soms te lui was om zelf te googlen. Hoeft je niet meteen aangevallen te voelen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerder andersom. Ik stel die vraag, omdat ik dacht dat ik dat ergens gehoord of gelezen had, dat gorilla's een bron zouden kunnen zijn en jaaa ik heb zelf ook al gegoogled maar mijn engels-lezen is niet zo heel erg 100%... en al die moeilijke engelse woorden daar kom ik ook niet helemaal uit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En neuh, voelde me niet aangevallen hoor. me antwoord was eerder gewoon eentje die eruit flapte op een vriendelijke manier..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige theorieën beweren zelfs dat AIDS niet bestaat. Een gewaagde theorie maar onderbouwd.. http://nl.odemagazine.com/doc/0027/aids-bestaat-niet/

Het beste antwoord

Ja, dat is een mogelijke verklaring. Zie onderstaande link voor meer info. Wat mij bij staat is dat er toen over één (zee?)man gepraat werd die rond 1958 besmet zou zijn geraakt in Afrika, maar dat staat hier nu niet meer bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat klopt niet. Je vergist je vermoedelijk met het ebola-virus.
Amadea
12 jaar geleden
Hier zijn al eerder vragen over gesteld. En vele GV ers zijn over mij heen gevallen, over mijn antwoord.
Ik blijf erbij dat de gorilla mogelijk ook aids kan hebben, maar bij mensen ontstaat aids(dit is de instorting van het immuunsysteem) en het tot levenwekken van het bijbehorende virus, door promiscue gedrag van de mens zelf.
De eerste aidsgevallen werden in de 70er jaren geconstateerd bij homosexuelen die zeer veel wisselende partners hadden.

In de loop van de eeuwen zijn vele volkeren uitgestorven door anaal verkeer.

Maar de farmacie hoort liever dat het door een virus ontstaat dan dat het met gedrag heeft te maken.
Een miljardenindustrie is ontstaan voor de bestrijding van het virus. En als er al enigszins naar gedrag wordt verwezen dan staat de condoomindustrie klaar om het immuunsysteem te beschermen.
Misschien leef ik niet lang genoeg meer om mijn gelijk bewezen te zien, de macht van de farmacie is zeer groot.

Opvoeders zou ik toch blijven aanraden om, vooral als het homosexuele kinderen betreft, ze goed te leren dat ""dark rooms"" en ontmoetingsplaatsen langs de weg, levensbedreigend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een kortzichtig en ondoordacht antwoord! Ik raad aan om nog maar eens wat door te onderzoeken! Belachelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het ergens het eerst is geconstateerd geef je het gedrag van die groep mensen de schuld? De manier van overdracht is toch een manier van overdracht niet de oorzaak? Interessant...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral het laatste gedeelte uit je antwoord schiet mij in het verkeerde keelgat. Aids kan iedereen en overal oplopen door onveilige sex. Dit heeft niks te maken het wel of niet homosexueel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor de goeie volgorde (vraagstelster doet wél haar huiswerk): van de 10.000 blootstellingen zijn het volgende aantal anaal besmet geraakt: - 50 door sexuele anale penetratie (ontvangend)
- 6,5 door anale sexuele penetratie (penetrerend)
- 1 door anale sex met een man (ontvangend)
- 0,5 door anale sex met een man (penetrerend) en néé dat zijn geen procenten, maar eenheden, zoals je telt dus. 9.000 door bloedtransfusie en 2.500 door besmetting bij geboorte uit een seropositieve moeder. BRON ->> http://nl.wikipedia.org/wiki/Aids#Oorzaak Zomaar aannemen dat complete volkeren uitgestorven zouden zijn door sexuele activiteit door homo's is hierbij uit de wereld geholpen. In afrika (en elders op de wereld) zijn er duizenden mannen en vrouwen die persé niet met een condoom willen vrijen (wantdanvoeljedrniksvan), waardoor ze bewust en onbewust vrouwen en mannen het hiv-virus doorgeven, deze vrouwen geven het weer door aan hun kinderen. Bij elke nieuwe geboorte, mits de vrouw seropositief is is er weer een kind bij dat het aidsvirus in zijn bezit heeft. Dit kind zal het, mits juist voorgelicht en mits het bijblijft, wel of niet doorgeven aan de volgende generatie. Aangezien bloedtransfusie oorzaak 1 is, en dit blijkbaar niet goed onderzocht wordt, kan je beter de ziekenhuizen de schuld gaan geven, ipv een bepaalde groep mensen over één kam te scheren. Het heeft dus niks te maken met homo's, maar met mensen die wel of niet weten dat ze aids hebben, wat voor mens het ook is. Er zijn zelfs mensen die aids hebben zonder dat ze er ooit ziek van worden. Mochten er daadwerkelijk volkeren uitgestorven zijn, dan hoor ik het graag, want dan heb ik wat gemist.