Ja, mits er geen uitzaaiingen zijn en het deel met de tumor te behandelen is, bijvoorbeeld door dat deel van de lever te verwijderen.
Maar elke levertumor is anders, elk mens is anders, elk lichaam is anders, dus puur op basis van 'iemand heeft een levertumor' valt niet te zeggen of iemand dat zal overleven of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helaas is leverkanker een kankersoort met een slechte prognose. Volgens de statistieken zijn 5 jaar na de diagnose minder dan 10 % van de mensen die het krijgen nog in leven. Dus de kansen zijn niet groot.
Wel is het belangrijk om goed te weten of het echt om leverkanker gaat ( tumor ontstaan uit ontspoorde levercellen) of om uitzaaiingen in de lever vanuit andere organen zoals bv. bij dikkedarmkanker kan gebeuren.
Maar ook deze prognose is slecht, hoewel de behandeling erg kan verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een bron voor deze 'statistieken' en 'prognoses'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor: http://www.gezondheid.nl/medische-dossiers/informatie/Leverkanker_IKCNet.pdf En oncologie: handboek voor hulpverleners blz. 432
In de groep mensen die geopereerd kunnen worden is de 5 jaars overleving 30%.
Maar helaas kan maar een kleine groep (20%) geopereerd worden.
Maar het moeilijke aan statistieken is dat ze alleen voor grote groepen gelden en ieder individueel geval natuurlijk opzichzelf staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mooie bronnen, laat je ze niet zien! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry, bij mij werkt het linkje wel. Ik zag wel dat het cijfers uit 2000 zijn, maar hoewel bij verschillende kankersoorten veel vooruitgang is geboekt is het bij leverkanker nog niet zo. Vooral doordat het niet gevoelig is chemotherapie of bestraling en mensen pas vaak in later stadium klachten krijgen.
Dat leverkanker niet te genezen is, is niet waar,natuurlijk licht het er aan hoever is de lever aangetast.Maar om dat een mens kan leven met een heel klein stukje lever,kunnen ze er veel van verwijderen.Kijk is heel de lever aan getast dan wordt het een ander verhaal.Maar ik heb mensen in mijn omgeving,die hebben zo,n operatie al jaren overleefd.Natuurlijk heeft de arts hier het laatste woord in, hij is de enige die hier meer over kan vertellen.Dus een gesprek met de dokter,kan over de overlevingskansen meer op heldering geven.
Maar als je zo iets hebt,hoef je niet persee de moet te laten zakken.
12 jaar geleden
Ja dat kan. het schijnt dat de lever het enige orgaan is wat aangroeit. je moet het wel erg snel weten zodat het niet uitgezaaid is.
over het algemeen overlijden mensen aan leverkanker. mijn tante en een buurvrouw zijn eraan overleden.