Ik heb ( denk ik ) een keelontsteking, nu heb ik helemaal geen stem meer. Is dit normaal? Dokter gebeld die zegt ascal poeders drinken. Doe ik dus al

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je weten? Een keelontsteking kan gepaard gaan met stemverlies ja....maar dat zal je huisarts je ook hebben gezegd?

Antwoorden (4)

Je stem zoveel mogelijk rust geven is het beste wat je kan doen
fremar
13 jaar geleden
Ja, dat is normaal.
En dat heeft enige tijd nodig.

Een flinke keelontsteking kan wel twee weken duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan erbij horen dat je bijna geen stem meer hebt dus zo min mogelijk je stem gebruiken, je kan ook spoelen met een zout water oplossing of een kamillethee vor de verzachting van je keel honingdropjes opzuigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verreweg de meeste keelontstekingen gaan vanzelf over. Met wat moeite kun je in de spiegel en met behulp van een lampje je tonsillen zien. Zitten daar witgele plekken op dan heb je een bacteriële ontsteking waarvoor artsen soms een antibioticum voorschrijven. Vallen je klachten mee dan kun je zo’n infectie meestal heel goed zelf klaren. Is één van beide tonsillen flink gezwollen dan zijn artsen iets sneller geneigd om een kuur uit te schrijven omdat dit heel vaak duidt op een abces, dat moeilijker spontaan geneest. In alle andere gevallen verlicht gorgelen met water waarin een mespuntje zout is opgelost de pijn. Rode wijn werkt ook prima maar die slik ik meestal maar door na gebruik.