Kan je door visolie supplementen gele ontlasting krijgen?????

Hallo,

ik ben een 23 jarige jongeman en ik slik sinds 2-tal weken in relatief hoge doseringen omega 3 capsules.

Ik neem 3 capsules per dag van het merk MorEPA.

1 capsule 's ochtends (Platinum)
http://www.minami-nutrition.be/website/morepa_platinum.php

En 2 capsules overdag (Classic)
http://www.minami-nutrition.be/website/morepa.php

Ik heb de laatste tijd een geel-licht oranje achtig ontlasting, ik vroeg mij af of het door die visolie supplement zou zijn???

Naar het schijnt zijn mijn lever enzymen in mijn bloed ook aan de hoge kant :S

Ik vraag mij af wat dit zou kunnen zijn, iemand enig idee...

P.S.: heb al een afspraak gemaakt bij een lever-specialist maar ik kan er pas half maart terecht...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
6.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom zoveel? Is dat de aanbevolen dosering?
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is de reden dat je met deze pillen begon, had je een tekort dat je niet kon aanvullen met reguliere vulling?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er toch mee stoppen voor de zekerheid. Dat kan geen kwaad, ze hebben toch weinig nut.
Kan je altijd aan je specialist vragen of het verantwoord is om ze weer te gaan slikken in maart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vele gevallen bekend voor mensen die leverbeschadiging hebben overgehouden door het slikken van voedingssupplementen in hoge doseringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet stellen dat omega3 helemaal geen nut heeft, als je een tekort hebt of weinig gewone voeding eet waar het inzit kan het best goed zijn. Maar hoge doseringen vitamines/supplementen hebben volgens de reguliere geneeskunde geen extra waarde en brengt soms risico's met zich mee.

Antwoorden (3)

Gele ontlasting wordt over het algemeen door de lever veroorzaakt. Er zijn verschillende oorzaken mogelijk, maar het lijkt me verstandig om de afspraak met de specialist af te wachten.
12 jaar geleden
Komt niet van de omega hoor,daar kan je evt wel diarree
van krijgen,maar geen gele ontlasting. meestal is dit als je lever niet in orde is,en ja daar kunnen wij moeilijk antwoord opgeven.Vertrouw maar op de dokter.
Beterschap.
12 jaar geleden
Gelige ontlasting onstaat door een te hoog vet gehalte in je eten.
Je galblaas zal meer gal (welke de kleur aan de ontlasting geeft, een geelachtige kleur) in de darmen pompen om deze vetten te kunnen afbreken, visolie bijvoorbeeld, maar veel boter etc kan hetzelfde resultaat hebben.
Gewoon testen, even een aantal dagen stoppen met die capsules en kijk hoe het dan gaat, wordt het minder/is het geheel weg, dan heb je de oorzaak gevonden.