Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan je door visolie supplementen gele ontlasting krijgen?????

Hallo,

ik ben een 23 jarige jongeman en ik slik sinds 2-tal weken in relatief hoge doseringen omega 3 capsules.

Ik neem 3 capsules per dag van het merk MorEPA.

1 capsule 's ochtends (Platinum)
http://www.minami-nutrition.be/website/morepa_platinum.php

En 2 capsules overdag (Classic)
http://www.minami-nutrition.be/website/morepa.php

Ik heb de laatste tijd een geel-licht oranje achtig ontlasting, ik vroeg mij af of het door die visolie supplement zou zijn???

Naar het schijnt zijn mijn lever enzymen in mijn bloed ook aan de hoge kant :S

Ik vraag mij af wat dit zou kunnen zijn, iemand enig idee...

P.S.: heb al een afspraak gemaakt bij een lever-specialist maar ik kan er pas half maart terecht...

Weet jij het antwoord?

/2500

Gele ontlasting wordt over het algemeen door de lever veroorzaakt. Er zijn verschillende oorzaken mogelijk, maar het lijkt me verstandig om de afspraak met de specialist af te wachten.

Komt niet van de omega hoor,daar kan je evt wel diarree van krijgen,maar geen gele ontlasting. meestal is dit als je lever niet in orde is,en ja daar kunnen wij moeilijk antwoord opgeven.Vertrouw maar op de dokter. Beterschap.

Gelige ontlasting onstaat door een te hoog vet gehalte in je eten. Je galblaas zal meer gal (welke de kleur aan de ontlasting geeft, een geelachtige kleur) in de darmen pompen om deze vetten te kunnen afbreken, visolie bijvoorbeeld, maar veel boter etc kan hetzelfde resultaat hebben. Gewoon testen, even een aantal dagen stoppen met die capsules en kijk hoe het dan gaat, wordt het minder/is het geheel weg, dan heb je de oorzaak gevonden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100