Wat kan het zijn? Buikgriepje of toch iets erger? Naar de dokter of lekker uitzieken?

Enkele dagen is het begonnen ik voelde me niet goed precies een griepje maar zonder koort. Nu elke dagen later ben ik nog altijd niet de oude. Ik blijf buikkrampen hebben en diarree en dit het felst nadat ik heb gedronken of gegeten. Ik heb 4dagen voor het begon bloed geplast maar dacht dat dit van mijn regels kwam maar dit is dus niet zo. Weet iemand wat ik kan hebben en zou ik morgen toch naar de dokter gaan of is het maar een buikgriepje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (5)

Als je bloed plast of hebt geplast, echt even langs de huisarts. Neem gelijk een potje ochtend urine mee voor onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al je klachten klinken als een onschuldig buikgriepje, behalve dat bloedplassen. Dat is iets waarvoor je altijd contact op moet nemen met je huisarts. Gek genoeg lijkt dat sowieso niet helemaal in het plaatje te passen: de andere klachten die je noemt, lijken meer op irritatie in het maagdarmkanaal, terwijl bloedplassen iets met de urinewegen of stolling te maken heeft (meestal dan). Ga dus zeker bij je huisarts langs. Heb je verder geen last van je blaas, zoals pijn bij het plassen of kleine beetjes plassen? En was het veel bloed, of een klein beetje? Ik zou alvast een beetje ochtendurine meenemen morgen, als je naar de huisarts gaat. In de koelkast bewaren als je niet direct terecht kunt, anders is het niet meer betrouwbaar te onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt als een blaasontsteking!
Naar de dokter met wat urine.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vertoont een aantal symptomen die niet allemaal naar één aandoening leiden. Het zou een blaasontsteking zijn, maar veel (water) drinken zou de branderigheid bij het plassen juist moeten verminderen. Diarree wordt doorgaans veroorzaakt door een bacterie of virus in je darmen en kan wel een aantal dagen duren. Ook dan is het aan te raden veel te drinken. Bloed in de urine, in combinatie met de andere klachten, vooral meer pijn bij veel drinken, zou echter kunnen worden veroorzaakt door een niersteen. Kortom, maak een afspraak met je huisarts en neem wat urine mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeker naar de dokter gaan !!
Veel succes !