Er is een grote kans dat je Longkanker krijgt door roken (en vooral als je het veel/vaak doet). Ook door wietroken aangezien je in je jointje meestal ook gewoon sigaretten in doet. In sigaretten zitten veel schadelijke stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik wat verkeerds gezegd? #OnnodigMinnetje
Van wietroken krijg je GEEN longkanker. In een grootschaling onderzoek is gebleken dat mensen die meer dan 22.000 keer geblowed hadden zelfs iets minder vaak longkanker ontwikkelden. Daarmee is ook de veelgehoorde theorie dat blowen gevaarlijker zou zijn dan sigaretten roken omdat de rook dieper geïnhaleerd wordt, van tafel. Als mogelijk mechanisme voor het beschermende effect, dragen de onderzoekers aan dat THC ouder wordende cellen doodt voordat het kankercellen worden.
Wel is opnieuw het verband tussen het roken van tabak en longkanker bewezen. Men werpt als hypothese op dat veel-blowers hun wiet met minder tabak roken en daardoor nog minder kans op longkaker zouden kunnen lopen dan de matige blowers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De naam van jouw bronsite doet geen betrouwbaarheid van de informatie vermoeden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bron is waarschijnlijk zelf een wietroker :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor die 2 hierboven mij!! Bij de bron staat onder een vermelding naar een universiteit in Amerika die wel degelijk onderzoek naar wiet roken en longkanker heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. En dat onderzoek is ook al jaren bekend.
Maarja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ivodepivo ga jij maar lekker een blowtje draaien en blijf tegen jezelf liegen dat het geen kanker veroorzaakt :p
Van alle rook krijg je kanker. Maakt niet uit wat je rook. Wiet, bamboe kaneel, shag, papiergeld, oude sokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KUN je kanker krijgen. Nogal een verschil.
'Blowen tast longfunctie niet aan'

Laatste update: 10 januari 2012 22:01 info

AMSTERDAM - Af en toe roken is slechter voor de gezondheid dan blowen. Dat schrijven Amerikaanse artsen deze week in JAMA.

De artsen analyseerden gegevens van een 20-jaar lang lopend onderzoek waarin meer dan 5000 mensen werden gevolgd.
Voor dit onderzoek vergeleken ze de longfunctie van tabaksrokers, marihuanagebruikers en niet-rokers met elkaar.

Naar verwachting ging de longfunctie van rokers sterk achteruit over een lange periode. Opvallend was echter dat het longvolume en de capaciteit bij blowers juist vooruit ging bij gebruik van maximaal 1 joint per dag.
De vooruitgang was wel te klein om er als persoon profijt van te hebben. Volgens de onderzoekers gaat bij vaker gebruik de longfunctie wel achteruit.
Pijn
De resultaten zetten medisch gebruik van marihuana in een beter licht. “Het gebruik van de drug heeft positieve effecten op pijn, eetgedrag en humeur,” stelt een van de auteurs.
“Nu gematigd gebruik geen negatieve invloed lijkt te hebben op longfunctioneren, is het belangrijk de gezondheidsinformatie van marihuana aan te passen.”
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoeft niet perse de ene mens is er gevoeliger voor als de ander van de weed zelf is de kans op longkanker vrij klein maar omdat een joint meestal met tabak wordt vermengd is de kans net zo groot als wanneer je gewoon rookt