hoe noem je een persoon die in het ziekenhuis medicijnen maakt speciaal voor verschillende mensen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De farmacist ofwel apotheker.

Antwoorden (2)

De apotheker in het ziekenhuis is daarvoor verantwoordelijk.
11 jaar geleden
Een ziekenhuisapotheker.

Soms is het nodig patiënten te behandelen met geneesmiddelen die niet te koop zijn. Als de dokter een afwijkende sterkte nodig vindt of een extra toevoeging, dan kan de apotheek daar vaak voor zorgen. Dat gebeurt met de grootste nauwkeurigheid. De ziekenhuisapotheek werkt aan de hand van goed gedocumenteerde voorschriften. Alle wegingen worden per computer gecontroleerd en van elke bereiding is een verslag waarin precies staat wat er is gedaan.

Een andere reden om medicijnen door de ziekenhuisapotheek te laten maken is dat er soms speciale apparatuur nodig is voor het klaarmaken. Een bijzonder geval zijn chemokuren voor kankerpatiënten.

http://www.rkz.nl/index.php?p=241
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ziekenhuisapotheker heeft tegenwoordig de opleiding tot ziekenhuisapotheker gevolgd. Het is dus niet een gewone apotheker die in het ziekenhuis werkt.