Ik heb buikpijn, ik zie allemaal vlekjes, voel allemaal tintelingen in me hoofd en ik heb het gevoel dat ik flauw ga vallen wat kan dit zijn?

Het is nog wel een waslijst aan problemen, maar wat kan dit zijn? En moet ik hier mee naar de huisarts of niet wachten en gelijk naar de huisartsenpost? En wat kan voor nu even helpen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb al paracetemol genomen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik voel me ook heel benauwd terwel ik genoeg lucht heb. En ik heb geen achcol op. En ben ook niet oververmoeit.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik ben naar de huisartsenpost gegaan omdat het alleen maar erger werd. Daar werd gezegd dat het waarschijnlijk met me schildklier te maken had en werd ik door gestuurd naar het ziekenhuis. Daar werd duidelijk dat me schildklier te langzaam werkte (Hypothyreoïdie). Daar door werkt de stofwisseling te langzaam. Hier voor moest ik een soort infuus en kreeg ik medicijnen. Later mocht ik weer naar huis. En over een paar dagen moet ik terug komen voor controle. En ik moest rust houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mwha naar de dokter gaan heeft geen zin meer ik lees net dat je nog tot 3uur vanmiddag te leven hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts / huisartsenpost. Als ik de antwoorden van de andere lees lijkt het of de internet dokter op is gestaan en men mensen kan diagnosticeren zonder het persoon gezien of gesproken te hebben met als gevolg een reeks antwoorden die ver uit elkaar lopen. Op de antwoorden van de andere af gaande zou ik een doodskist bestellen, ik heb dan namelijk een zee rare aandoening waar niemand de oorzaak van weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MarcoBorsatoja die heb ik gehad
Pieter2011
12 jaar geleden
Fijn hoor Elianne, dat ze de oorzaak hebben gevonden! Zo zie je maar dat je dit soort vragen beter niet via het internet kunt stellen. Niemand had het bij het rechte eind en dat is ook bijna onmogelijk (behalve voor de helderzienden onder ons ;). Hopelijk knap je weer snel op!

Antwoorden (6)

Van hieruit niet te zien, misschien oververmoeid met combinatie van alcohol. Als ik er last van zou hebben zou ik denken, slapen en morgen verder zien
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen alcohol op en oververmoeidheid zal het ook niet zijn. Maar bedankt voor je hulp. En een gelukkig nieuw jaar
anneliez
12 jaar geleden
jij ook, en beterschap
misschien vermoeidheid in combinatie met verzwakte weerstand? pijnstiller nemen is goed slapen en wanneer het dan niet betert toch maar even contact opnemen met de huisarts, die kan u zekerheid geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien wordt je wel ongesteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen arts, dus ik weet net zo min als jij wat er met je aan de hand is. Maar als ik sommige andere vragen van je lees en ik zie welke klachten je hebt, dan denk ik dat ze door angst veroorzaakt worden.

Buikpijn, benauwdheid, vlekken voor je ogen en het gevoel dat je flauwvalt, zijn allemaal klachten die bij angst en hyperventilatie horen. Juist omdát je zo angstig bent voor al die rare verschijnselen, nemen je klachten toe.

Probeer te vertrouwen op je lichaam, ga rustig op bed liggen, probeer rustig en regelmatig te ademen en je spieren te ontspannen. Dan zul je merken dat de klachten vanzelf minder worden. Probeer morgen je aandacht zoveel mogelijk op leuke dingen te richten. Als je je duizelig of angstig voelt, zeg dan tegen jezelf dat het hyperventilatie is die vanzelf weer overgaat. En dat die klachten helemaal geen kwaad kunnen, maar dat het normale verschijnselen zijn die bij angst en spanning horen.

Sterkte en succes!
12 jaar geleden
Ik zou zeker naar de huisarts gaan maar het klinkt als hyperventilatie of een paniekaanval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin het nieuwejaar goed en ga naar een arts,
ik vemoed bloedarmoede.
Succes er mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
vermoed