Ik vertrej over 1,5 dag naar Spanje, maar ik maak me zorgen om een verkoudheid, wat kan ik doen? (zie uitleg)

Als het goed is vertrek ik deze maandag om half tien naar Mallorca voor een half jaar.

Nu ben ik heel erg verkouden en heb pijn op mijn borst. Normaal zou ik zeggen even langs de huisarts gaan, maar het is vandaag zondag en morgenochtend ga ik weg...

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik maak me niet snel zorgen over een verkoudheidje, maar ik heb nu ook best wel fijn op mijn borst en dit voelt niet zo goed.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb geen koorts of zo, dus zo erg kan het dan ook weer niet zijn neem ik aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lotte , een goede veilige reis gewenst. Heel veel plezier in Spanje. Doe je de Sint de groeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de dokter van wacht! Zeker doen en een fijne reis toegewenst

Het beste antwoord

Raad je toch aan om naar de dokter te gaan, je gezondheid moet altijd op de eerste plaats komen en ook van je medemensen. Op vliegtuig kan je andere mensen besmetten waardoor ze dan ook gaan ziek zijn op reis en voor hun dus ook niet leuk ga zijn.

Indien het pijn doet aan de borstkas spreken we al bijna van een longontsteking indien het dat is , is dit zowel voor jou gevaarlijk als voor de medepassagiers.

Gewoon naar de dokter gaan hun zien direct hoe ernstig het is, zowel voor jou als voor de medereizigers. Want er wel bij zeggen dat je weg gaat met vliegtuig.

Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben gisteren naar de HAP geweest, ik had gelukkig niks. Maar ik blijf voorzichtig aangezien ik een keer longontsteking heb gehad. En ik zit nu lekker op Schiphol!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok mooi, zou zeggen maak er ene mooie vakantie van. Groetjes Ritchie

Andere antwoorden (6)

Bel de dokterspost daar kan je in t weekend terecht succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een antibiotica kuur halen want in t vliegtuig wordt je veel zieker en dan ben je veel verder van huis en net voordat je instapt paracetamol innemen wil ook helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut niet in de war zitten.
Een stewardess is ook wel eens verkouden hoor.
Wat je wel beslist moet doen, is een neusspray mee
nemen en in het vliegtuig een paar x spuiten.
vooral met stijgen en landen,haalt de druk van je oren
En ben je na een paar dagen nog niet lekker, ga je toch
even naar een Spaanse arts.
K,denk dat er ook wel wat nervositeit bij komt.
Fijne tijd in Spanje
12 jaar geleden
Probeer een stoombadje...
Heet water in een kom, liefst met wat kruiden zoals kamille,eucalyptus,tijm,rozemarijn of pepermunt ,
daarboven gaan hangen (niet te dicht erop vanwege verbranding) met een handdoek over je hoofd en dan lekker later stomen, goed door je neus inademen .

Een ui laten trekken in heet water en als het een beetje afgekoeld is, daarmee gorgelen.

Die pijn op je borst denk ik dat dat spanningen zijn, het is toch een onderneming een half jaar naar Spanje.
Maar ga voor de zekerheid toch even langs de huisartsenpost, daar zijn ze voor !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Otrivin neusspray meenemen, dat nemen piloten ook mee en maakt je neus en holtes vrij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je maandag ruim op tijd op schiphol bent en ga naar Airport Medical Services (zie link).
Ze hebben daar een instrument wat jouw huisarts niet heeft, ze kunnen meten of jouw oren tegen het vliegen kunnen.
Het zou kunnen dat ze zeggen dat het kan, maar dat je een half uur voor de landing je neus met Otrivin oid moet spuiten, dus zorg dat je dat in ieder geval hebt (er zit een Etos op Schiphol)
Otrivin werkt goed, maar niet altijd goed genoeg voor iedereen. Als je een nauwe buis van Eustachius hebt, zou je heel erge pijn aan je oren kunnen krijgen en er kan zelfs eventueel bloed uit komen.
Dit over je oren, het grootste risico met vliegen.

Als je je zorgen maakt over de pijn op je borst, zou je vandaag nog naar de huisartsenpost kunnen gaan.
Maar het zouden ook zorgen kunnen zijn, als je een half jaar weg gaat.
Succes, ik hoop dat je kan vliegen.