Is je bloed verkopen Legaal in Nederland?

Zoja hoeveel geld zou ik krijgen per liter bloed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1K

Antwoorden (2)

Naar mijn idee niet , misschien enkel via de Bloedbank.
Ps , waar haal je dat bloed vandaan , zelf kun je niet zonder .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de bloedbank kan je wel bloed doneren. Je doneert dan een klein beetje van je eigen bloed en écht niet alles. Je kan best met iets minder bloed in je lijf, want dat wordt gewoon weer bijgemaakt. Zolang je het in kleine beetjes doet, is er niks aan de hand en kan je lichaam het gewoon zelf weer bij maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet zonder kunt, waar denk jij dan dat de Bloedbank het bloed vandaan haalt? Varkens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
i KNOW IT , maar ik had het voorgevoel dat dit over een eigen actie ging , Maar nu bessef ik pas dat dat absurt is ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PS als je Engels niet zo goed is, kun je het beter niet gebruiken, want dan sla je flaters zoals hierboven, ipv cool over te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laugh out loud~ LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Xlr8: De door mij eerder gemaakte opmerking is ook hierop van toepassing... LOL
Nee, in Nederland mag je geen bloed verkopen.

Je mag wél bloed doneren, maar je mag er geen geld voor krijgen. Overigens is het de instantie die je bloed afneemt (de bloedbank) ook verboden om je er geld voor aan te bieden. De prijs per liter is dan ook niet relevant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België mag je trouwens ook geen bloed verkopen :)
+1