hoe groot is de kans als je hersentumoren hebt om te genezen alleen met chemo?

als je arts je vertelt dat je tumoren in je hersenen hebt en alleen maar chemo kan doen omdat het niet te opereren is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Ivana
12 jaar geleden
Naast Chemo is er ook nog een Gamma-knife behandeling. Zonder operatie wordt dan de tumor "verwijderd" door middel van Gammastralen door de schedel heen.
99% van de hersentumoren is niet kwaadaardig en zaait zich niet uit. De plaats waar ze zitten is het meest belangrijk, omdat er druk op de hersenen kan ontstaan en gedeelten van de hersenen daardoor niet of slecht functioneren.
Wij kunnen je hier echt niet helpen met een antwoord. Als het jezelf betreft: heel veel sterkte.
Wees niet bang, je bent en blijft in goede handen.

Het beste antwoord

Hier is geen antwoord op te geven. Er zijn allerlei soorten hersentumoren, ze kunnen op verschillende plekken zitten, ze zijn niet allemaal even gevaarlijk of geneigd tot uitzaaien.
Als het niet te opereren is, kan dat zijn omdat ze er niet bij kunnen of omdat de tumor te verweven is met de omgeving, of nog om andere redenen.
Dit soort vragen is echt maatwerk, en je moet echt bij de arts in kwestie zijn voor antwoorden. En zelfs die zal niet altijd een antwoord hebben. Ook dokters komen soms voor verrassingen te staan, negatief of positief. En sommige aandoeningen zijn zo zeldzaam dat er niet veel over te voorspellen is.