Langdurig ontstoken oor, de huisarts wilt niet doorverwijzen, is dat normaal?

Mijn oor is al ongeveer 1,5 jaar lang ontstoken, de huisarts verwees mij in eerste instantie door naar de kno-arts, maar die zei doodleuk dat die niets kon zien, terwijl de huisarts wel had kunnen zien dat die ontstoken was, wss heeft die kno-arts dus gewoon tegen mij gelogen om er van af te zijn, en laatst ging ik weer bij de huisarts en hij keek weer in mn oor en bevestigde dat die nog steeds ontstoken was, ''een beetje rood'' maar niet ernstig genoeg blijkbaar om me door te verwijzen naar een academisch ziekenhuis, ik heb hiernaast ook nog ME/CVS, dus het kost me sowieso teveel energie om hier uitgebreid achter aan te kunnen gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Nee dat is niet normaal, ga naar een andere huisarts. Je hebt een verwijzing nodig voor een KNO arts, desnoods ook een andere.

Het zou kunnen gaan om een 'gehoorgangontsteking'. Dit kan verschillende oorzaken hebben: een bacterie, eczeem, schimmelinfectie, allergie, ontsteking door irritatie van zeep, langdurig gebruik van oordopjes e.d.

Bij de chronische gehoorgangontsteking staat de pijn minder op de voorgrond. Het afnemen van een kweek kan belangrijk zijn om de verwekker van de ontsteking op te sporen. Bij verdenking op een contactallergie kan aanvullend allergieonderzoek door een huidarts gewenst zijn.

Lees veel meer in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie adviezen. Je hoeft niet mee te gaan met het inpakken van je huisarts door een specialist.

Andere antwoorden (2)

nee 1,5 jaar rondlopen met een ontstoken oor is niet normaal. Toch maar de kracht verzamelen om naar een andere huisarts te gaan die je zou moeten doorverwijzen naar een andere KNO-arts.

Kan bij een huisartsenpraktijk bij het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek naar een nieuwe arts, want dat slaat gewoon totaal nergens op. De doktoren in dit land zijn helaas niet zo professioneel zoals we van ze verwachten, maar er zitten goede tussen. Je moet ze gewoon vinden.