Hoe lang duurt het ongeveer voordat een HIV infectie AIDS wordt?

Dat hangt uiteraard af van vele factoren.
In dit geval betreft het iemand die:

*Geen aidsremmende medicijnen neemt
*Geen stabiel leven heeft
*Wel gezond eet

Spreken we dan over jaren, of over enkele maanden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
4.8K

Antwoorden (3)

Dat is niet te zeggen. Iemand die HIV geinfecteerd is hoeft zelfs geen AIDS te krijgen.
Waarom die persoon geen aidsremmende middelen neemt is natuurlijk niet te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg ze dat eens voor in landelijk Afrika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat staat niet in de vraag.
Misschien dat de paus daar meer aan het aids probleem kan doen dan de hele medische wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar het staat er ook niet niet in :) De paus zou dat vast kunnen, ware het niet dat de paus zich dan waarschijnlijk een plaatselijk jihad op de hals haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh Jee dat zouden we niet willen natuurlijk. Maar ligt het grote probleem van HIV niet ten dele (ik zeg express niet ten grotendele) bij de godsdiensten die het condoomgebruik verbieden? Of dat nu God, Allah of grote smurf is maakt niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat ben ik met je eens.
Maar wanneer de bevolking zich braaf aan het advies van de paus zou houden dan heeft men alleen seks tijdens het huwelijk en met maar 1 partner. In dat geval zou aids zich minder tot nauwelijks kunnen verspreiden. Het probleem is echter dat de paus de condoom niet wil hebben OMDAT je die THEORETISCH niet zou hoeven te gebruiken in een Katholiek land.
De praktijk is echter anders, dus is de paus er inderdaad verantwoordelijk voor. Je kunt het vergelijken met het niet bewapenen van een agent, want dit wapen zal hij niet nodig hebben omdat criminaliteit niet mag.
Wie is er dan schuldig, de man die toch stiekem crimineel is of de lamzak die de agenten niet bewapend heeft?
Aids heb je pas wanneer het HIV-virus je afweersysteem zo erg beschadigd heeft dat het je niet meer kan beschermen en je echt ziek wordt.

Hoe lang het duurt voordat je Aids krijgt, verschilt van persoon tot persoon. Zonder medicijnen duurt het gemiddeld een jaar of tien. Mét medicijnen kan het veel langer duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan :)
Hierop is geen duidelijk antwoord mogelijk. Dit kan maanden tot jaren duren. Dit is afhankelijk van de persoon die het krijgt, het virus (er zijn agressieve en minder agressieve stammen), medicatie, etc. AIDS is een ouderwetse diagnose. Het wil zeggen dat je een lage afweer hebt gekregen. Het is vaak zo dat iemand die zonder behandeling van HIV met geneesmiddelen de diagnose AIDS heeft gekregen na behandeling weer een heel goede afweer heeft.