Normaal of bedreigend virus?

Mijn vriendin had 3-4 dagen terug zéér heftige/waterachtige diarree en moest veel braken. Gisteren kreeg ik hetzelfde. Maar vandaag heeft mijn hond al 3x gebraakt en zit aan de zeer waterige diarree...
Wat moet ik hiermee aan? Is het gewoon een virusje wat na 2-3 dagen weg gaat, of is het wat anders? Het lijkt wel of hij de hond hebben aangestoken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg dat jullie en de hond voldoende drinken

Antwoorden (3)

het kan wel eens een sterk virus zijn, maar geen stress, als het zo weer weggaat dan valt het reuze mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het virus bij je vriendin vanzelf overgegaan?
"Bedreigende virussen" die maag- darmklachten veroorzaken zijn doorgaans vooral bedreigend voor kinderen, ouderen en kwetsbaren. Mensen met een goed werkend immuunsysteem kunnen dit virus meestal zelfstandig overwinnen.
Als jij en je hond niet binnen een kwetsbare groep vallen kun je het gerust aankijken.

Lees ook: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF22.htm

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen gaan om het Norovirus. Dat is niet bedreigend. Het is één van de virussen die 'buikgriep' kunnen veroorzaken. Men schat dat over de hele wereld ongeveer 50% van de aanvallen van gastro-enteritis door het Norovirus worden veroorzaakt. Bekeken over alle leeftijdsgroepen is dit virus de voornaamste oorzaak van dit ziektebeeld.

De klachten duren ongeveer 1 tot 4 dagen, maar men kan zich heel ziek voelen. Het begint meestal opeens met braken en diarree.

Gastro-enteritis veroorzaakt door een virus gaat vanzelf weer over, er bestaat geen behandeling voor. Wel is het belangrijk om te zorgen dat het vochttekort wordt aangevuld om uitdroging te voorkomen.

Een middel om het gevoel van misselijkheid te doorbreken en zo weer voorzichtig te kunnen gaan eten is gemberpoeder. Doe een theelepeltje hiervan in een glas thee en drink het met kleine slokjes op. Gemberpoeder is gewoon bij de supermarkt verkrijgbaar.

Met de hond even naar de dierenarts als hij zijn eten en vooral zijn drinken laat staan.