Ik hoest al sinds vorige week donderdag , en sinds woensdag ben i er ook beetje benauwd bij, is het dan longontsteking????

Benauwd tijdens inademen en hoesten en gevoel dat ik koorts heb! Is dat longontsteking????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (5)

Je huisarts is de enige die deze vraag kan beantwoorden.
En longontsteking is best mogelijk.
Voor de koorts zou ik zo wie zo gaan.
dan weet het tenminste zeker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wordt je nog benauwder dan even naar de huisartsenpost.
12 jaar geleden
Ja, dat kan, maar ook nee, dat hoeft niet. Om het zeker te weten zul je even langs de huisarts moeten gaan. Je kan natuurlijk ook gewoon een beetje grieperig zijn, want ook daarvan kan je je beroerd voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt eerder op bronchitis. Ga naar de huisarts.

In het begin kan je last hebben van een droge hoest (zonder slijm), na een paar dagen kan er slijm uit de longen volgen. Die hoest kan wekenlang aanslepen.
Je kan kortademig en benauwd zijn en wat koorts krijgen.
Soms heb je een piepende ademhaling.
Door het hoesten kan je wat hees worden.

Als je echt hoge koorts krijgt kan dat wijzen op een longontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Longontsteking geeft niet altijd hoge koorts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is natuurlijk anders, maar meestal gaat longontsteking toch gepaard met hoge koorts. Ik heb het helaas zelf al ondervonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon had ook geen koorts toen hij longontsteking had. Hij zal dan een uitzondering geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ontsteking geeft bijna altijd wel koorts. Echter niet altijd valt dat op omdat mensen als ze ziek zijn nu eenmaal graag naar de paracetamol grijpen, en dat verbloemt de koorts.
Het hoeft niet altijd longontsteking te zijn,het kan ook bronchitis of astmatische bronchitis zijn.

Meestal voel en hoor je wat geratel of gebrom als het bronchitis is waardoor je de neiging krijgt om het los te hoesten.

De enige die dit met zekerheid kan zeggen is je huisarts en als hij het niet helemaal vertrouwd,wordt je doorverwezen naar het ziekenhuis voor een longfoto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit zeker wil weten is de huisarts de aangewezen persoon om het aan te vragen ;)

Echter ik heb een paar weken terug ook de griep/verkoudheid (ik haal die twee altijd door elkaar) gehad.
Met koorts en benauwdheid.
Normaal ben ik niet benauwd van ziek-zijn, maar nu had ik het wel. Ook heb ik zeker twee weken flink gehoest. Ik hoest trouwens nog steeds een beetje.
Het kan dus ook aan het soort virus liggen dat er heerst.