Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoest al sinds vorige week donderdag , en sinds woensdag ben i er ook beetje benauwd bij, is het dan longontsteking????

Benauwd tijdens inademen en hoesten en gevoel dat ik koorts heb! Is dat longontsteking????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
859

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je huisarts is de enige die deze vraag kan beantwoorden.
En longontsteking is best mogelijk.
Voor de koorts zou ik zo wie zo gaan.
dan weet het tenminste zeker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wordt je nog benauwder dan even naar de huisartsenpost.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ja, dat kan, maar ook nee, dat hoeft niet. Om het zeker te weten zul je even langs de huisarts moeten gaan. Je kan natuurlijk ook gewoon een beetje grieperig zijn, want ook daarvan kan je je beroerd voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt eerder op bronchitis. Ga naar de huisarts.

In het begin kan je last hebben van een droge hoest (zonder slijm), na een paar dagen kan er slijm uit de longen volgen. Die hoest kan wekenlang aanslepen.
Je kan kortademig en benauwd zijn en wat koorts krijgen.
Soms heb je een piepende ademhaling.
Door het hoesten kan je wat hees worden.

Als je echt hoge koorts krijgt kan dat wijzen op een longontsteking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Longontsteking geeft niet altijd hoge koorts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is natuurlijk anders, maar meestal gaat longontsteking toch gepaard met hoge koorts. Ik heb het helaas zelf al ondervonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon had ook geen koorts toen hij longontsteking had. Hij zal dan een uitzondering geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ontsteking geeft bijna altijd wel koorts. Echter niet altijd valt dat op omdat mensen als ze ziek zijn nu eenmaal graag naar de paracetamol grijpen, en dat verbloemt de koorts.
Het hoeft niet altijd longontsteking te zijn,het kan ook bronchitis of astmatische bronchitis zijn.

Meestal voel en hoor je wat geratel of gebrom als het bronchitis is waardoor je de neiging krijgt om het los te hoesten.

De enige die dit met zekerheid kan zeggen is je huisarts en als hij het niet helemaal vertrouwd,wordt je doorverwezen naar het ziekenhuis voor een longfoto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit zeker wil weten is de huisarts de aangewezen persoon om het aan te vragen ;)

Echter ik heb een paar weken terug ook de griep/verkoudheid (ik haal die twee altijd door elkaar) gehad.
Met koorts en benauwdheid.
Normaal ben ik niet benauwd van ziek-zijn, maar nu had ik het wel. Ook heb ik zeker twee weken flink gehoest. Ik hoest trouwens nog steeds een beetje.
Het kan dus ook aan het soort virus liggen dat er heerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding