kan je een aanbei terug duwen?

Is het mogelijk om een aambei terug te duwen, enzo ja hoe en waarop moet je letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
4.4K

Antwoorden (4)

Nee dat kan niet. Met aambeienzalf kun je het laten slinken of je kunt het operatief laten verwijderen. Kijk maar eens op Wikipedia wat een aambei is. Dat zal veel duidelijk maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ieder mens heeft vanaf zijn geboorte aambeien!
Ze zorgen voor voldoende afsluiting van je darmen.
Op latere leeftijd kan door allelei omstandigheden, deze gaan opzwellen en overlast geven ( pijn bloed).
Het is nu zaak dat je er voor zorgt dat de zwellingen afnemen.
Even wegduwen is niet mogelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*floep* zegt je aambei dan, en hij is weer terug, probeer het gerust, zolang het geen pijn doet kan je proberen wat je wil

Als bijvoorbeeld Sperti niet helpt, en hij blijft pijn doen of je vind het echt heel erg naar kan je er gerust mee naar de huisarts, die ziet die dingen vaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een aambei, die naar buiten is gezakt, mag je voorzichtig naar binnen duwen. Dit kan verlichting geven. Maar helaas zal dat maar voor even zijn, want de aambei zakt na een tijdje terug naar buiten. Beter is s' morgens, s'avonds en na elke ontlasting smeren met Sperti.

Waar je op moet letten is dat je geen lange of scherpe nagels hebt bij het naar binnen duwen van de aambei. Aambeien zijn een soort spataders van de endeldarm en kunnen makkelijk gekwetst worden, met bloeden tot gevolg. Aambeien zijn vervelend, maar onschuldig. Ze verdwijnen meestal vanzelf.

Als je echter langer dan 3 weken last hebt van aambeien of je verliest meer dan enkele druppels bloed, dan is een bezoek aan de huisarts aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Juist Siska, +
Bij zwangerschappen kan je er veel last van hebben. Door de druk die op je onderlichaam wordt uitgeoefend. Die verdwijnen ook weer spontaan, gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ze komen helaas vaak weer terug :(
Bedankt voor het +je.