Waarom zitten voetwratten meestal op dezelfde plaats?

Of klopt dat helemaal niet?

Mijn zoon had ze, op beide voeten, het leek wel spiegelbeeld, allebei op de bal van de voet aan de zijkant vlak bij de grote teen

Mijn andere zoon had ze ook al daar en nu zie ik een vriendje: zelfde plek

Als ze er meer hebben zit er ook wel wat omheen maar de allergrootste lijkt steeds op dezelfde plek te zitten, hoe komt dat?

12 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Het beste antwoord

Omdat voetwratten zich meestal ontwikkelen onder drukpunten, zoals de hiel of de bal van de voet. Daarom zal het toevallig bij je zonen en het vriendje op dezelfde plaats geweest zijn. Maar zoals je op de foto's kan zien kunnen ze op verschillende plaatsen op de voet en tenen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die wratten (virus) worden voornamelijk opgedaan in zwembaden bijvoorbeeld. Naja, als je daar loopt dan loop je dus op je hiel en op dat andere bot in je voet. Dus dan breekt het virus daar in.

(Je voet golft, je staat niet met je gehele voet op de grond)