Blaasontsteking en nu?

Na allerlei dingen gelezen te hebben weet ik wel bijna zeker dat ik blaasontsteking heb, nu heb ik er al meer dan een week last van omdat dit de eerste keer is en ik geen idee had dat het een blaasontsteking was.. De huisarts is vandaag en morgen gesloten, daarna is het weekend dus kan ik er ook niet terecht, wat moet ik nu doen? Ze zijn er alleen voor spoed gevallen maar is dat dit? Ik drink al enorm veel water de laatste dagen maar het wordt alleen maar erger! Stel dat ik morgen cranberry sap koop en water blijf drinken kan het dan ook over gaan? Omdat antibiotica ook niet altijd goed voor je is.. Daarnaast slik ik aardig wat medicijnen waaronder diclofenac voor een rugafwijking, kan ik deze gewoon door blijven slikken met antibiotica? En als laatste, kan ik er nu op wachten dat ik het vaker ga krijgen omdat ik het nu voor het eerst heb? En hoe zit het dan met vrijen? Komt het nu vaker en moet ik toch naar de dokter of gewoon wachten tot maandag? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 16 uur:
Bedankt allemaal! Ik ben vanochtend toch maar naar een dokter gegaan en vanmiddag krijg ik de uitslag! b

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gevraarlijk-blaasontsteking-behandeld.188844

Het beste antwoord

dit is een infectie die niet vanzelf verdwijnt.
hier ben ik zelf achter gekomen maar het resulteerde in een dubbele nierbekkenontsteking waar ik ook nog te lang mee door had gelopen (geloof me.... dit wil je ECHT niet meemaken)

geslachtsgemeenschap is niet aan te raden. dit is wel degelijk een reden om de vervangende arts op te zoeken.

een plasje in een potje, een stipje erin en aan de kleur zien ze of er sprake is van een ontsteking.
(bij hebben ze het ook onder de microscoop gelegd en vonden cellen van de nieren)

een kuurtje is niet gezond, maar zeker gezonder dan een ontsteking (die overigens chronisch kan worden of blijvende schade aan kan richten als het omhoog kruipt naar de nieren)
je zal al snel verschil merken door het kuurtje.

veel drinken (vooral zuur vocht) en morgen een beroep doen op de plaatsvervangende arts.

let bij een toilet bezoekje goed op dat er via het wc papier geen bacterien van de anus in de plasbuis kunnen komen.
dus eerste de voorkant afvegen, en dán de achterkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)

Andere antwoorden (9)

Zoek het ziekenhuis op als je niet bij je huisarts terecht kunt. Het lijkt me beter dat je niet te lang thuis wacht tot hij eindelijk weer terug is, je blaasontsteking zou alleen maar erger kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe erg heb je er last van? Als het echt niet uit te houden is moet je gewoon naar de waarnemende weekendarts gaan. Cranberrysap is inderdaad antibacterieel maar ik vraag me af of het de blaasontsteking kan verhelpen. Ieder lichaam is weer anders (en elke bacterie ook), over de vraag van diclofenac kan ik je niet helpen, mocht je nou antibiotica voorgeschreven krijgen moet je dat gelijk even aan de dokter vragen. Als je je antibiotica kuur afmaakt moet je helemaal van je blaasontsteking af zijn. Het helpt helaas niet tegen het krijgen van een nieuwe blaasontsteking. Sex hoeft geen probleem te zijn, misschien is het wat pijnlijk, je kunt daar natuurlijk zelf voor kiezen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel gewoon morgenvroeg eens naar de apotheek. Die kunnen je ook uitstekend adviseren. Zij kunnen ook een telefoonnummer geven voor de doktersdienst die de eigen huisarts vervangt. Het is toch niet goed om er mee door te lopen, want je loopt dan risico dat het in een nierbekkenontsteking uitloopt. Je hebt dan ook meer kans dat het een chronische urineweginfectie zal worden als je deze ontsteking niet meteen goed aanpakt.
12 jaar geleden
pak een schoon potje en zet die klaar, plas er morgenochtend in en neem dat plasje mee naar de waarnemende huisarts. De assistente bekijkt het en constateert meteen een blaasontsteking ja ofte nee. De arts schrijf je medicatie voor en je behandeling kan beginnen.

Als je er erg last van hebt en veel drinken al hebt geprobeerd zou ik er zeker niet het weekend mee doorlopen. Ook is er gewoon een waarnemende huisarts ook voor jou, voel je niet bezwaard om daar langs te gaan ( maar wees wel zo praktisch om je "plasje" mee te nemen ) .

Toegevoegd na 1 minuut:
diclofenac kan je gewoon naast je antibiotica blijven slikken.

Kans of en dat je het vaker gaat krijgen is niet te zeggen, de ene vrouw is er gevoeliger voor dan de andere. De tijd zal dat leren.

Overigens; de pil is onbetrouwbaar als je antibiotica gebruikt, denk daaraan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal cranberry pillen bij de drogist ipv cranberrysap die zijn namelijk beter ge-concentreert.
Ik zou niet te lang wachten met naar de dokter gaan wat je ook kan doen is de vervanger bellen en even je urine opvangen zodat hij het kan testen.
Wat betreft antibiotica en medicatie samen dat kan de arts je het beste vertellen die heeft er voor gestudeerd namelijk.
Je hoeft niet vaker blaasontsteking te krijgen als je het 1x gehad heb maar je bent wel iets vatbaarder dus dan zijn de cranberry pillen zeker geen overbodige luxe,als je weer eerste symptomen heb.
Als je gevreeën heb kan je het beste even gaan plassen zodat je de bacteriën weg plast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een spoedgeval. Je moet morgen, met ochtendurine naar een arts. Je hebt anti b. nodig anders ontwikkel je nierbekkenontsteking en ben je verder van huis. Veel drinken doe je al goed, dus zo doorgaan. Wat ook goed is, is om citroensap bij het water te doen. De bacteriën houden niet van zuur. Maar nogmaals, daar gaat het meestal niet van over. Wat betreft je vragen over de medicatie, die je nu slikt, moet je maar aan de arts overlaten die je morgen bezoekt.
Wat betreft cranberrysap, dat werkt heel goed als onderhoud, maar dan alleen de pure. En na het vrijen is het heel belangrijk om meteen te plassen, daar voorkom je blaasontsteking mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel!

Morgenvroeg wat ochtend urine opvangen.
Vervolgens even uitzoeken wie de waarnemend arts is en daar contact mee zoeken, je potje met urine bij hem/haar inleveren.

En vervolgen heb je morgen een kuurtje, en ben je snel van het ongemak af!
Niet mee doorlopen, want dat is niet nodig en erg vervelend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al meer dan een week dergelijke klachten hebt dan is de kans niet groot dat het vanzelf overgaat. Het gevaar bij urineweginfecties is opstijgen. Je kunt bijvoorbeeld een nierbekkenontsteking krijgen of erger waar je flink ziek van kunt worden.

Zure drankjes, cranberry en vitamine C zijn prima middeltjes om het milieu in je blaas onaantrekkelijk voor bacteriën te maken maar heb je eenmaal een fikse ontsteking dan zijn het geen geneesmiddelen. Bel de waarnemende huisarts op en leg uit wat voor klachten je hebt. Ik weet zo goed als zeker dat ze je urine na willen kijken en je zullen helpen aan een kuur antibiotica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Je kan er best nog wel een paar dagen mee wachten hoor, zorg inderdaad dat je veel vocht binnen krijgt en wel echt METEEN na het weekend een afspraak maken! En drink veel water en thee. De apotheek en dokter kunnen je wel vertellen over je medicatie in combinatie met antibiotica. Vrijen met een blaasontsteking is niet aan te raden, aangezien het vrijen vaak blaasontsteking veroorzaakt; door de bacteriën die de ander overbrengt op je geslachtsdeel slaat het vaak het eerste op je plasbuis. Aan te raden is om meteen naar de WC te gaan na het vrijen, de plasbuis wordt dan geleegd zodat er aanzienlijke minder bacteriën achterblijven. Het kan best terugkomen nadat je het een keer hebt gehad, maar dat is niet vanzelfsprekend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh wat je ook kan doen is een consult bij een andere arts plannen en dan zeggen dat het gaat om een blaasontsteking, dan krijg je vandaag waarschijnlijk nog medicatie.