Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er dit najaar geen griepprik nodig, omdat het griepvirus in tegenstelling tot andere jaren niet gemuteerd zou zijn? Is daar iets van bekend?

Toegevoegd na 43 minuten:
Deze vraag stel ik juist, omdat ik ergens (weet niet meer waar) gelezen heb, dat de veroorzaker, het griepvirus dus, dit jaar niet is gemuteerd en dus hetzelfde is als vorig jaar, zodat de vaccinatie van vorig jaar nog werkzaam zou zijn in het lichaam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
618

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb dit jaar gewoon een oproep gekregen voor een griepprik, dus er zal gewoon gevaccineerd worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Influenza (griep) kan erg makkelijk muteren. Bij een nieuwe griepprik maken ze een vaccin tegen de verwachte nieuwe mutatie variant. Het kan echter zo zijn dat de echte griepgolf wordt veroorzaakt door een andere variant
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk jaar zijn er andere griepvirussen, dus u kunt elk jaar weer opnieuw griep krijgen. Daarom heeft de griepprik elk jaar een andere samenstelling. Deze wordt afgestemd op de virussen die naar verwachting de komende winter veel voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding