Ik ben drager van genitale wratten, ik draag alleen de virus hoe kom ik er van af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2K

Antwoorden (2)

De behandeling kan bestaan uit een zalfje of aanstipvloeistof. Ga zeker naar je huisarts, want onbehandeld kunnen de wratten zich verspreiden en erg
vervelend worden. Houd een goede hygiëne in acht, elke dag schoon ondergoed en handdoek. Je kan het namelijk ook bij jezelf verspreiden.
Je moetje vooral niet schamen. Het is een SOA, maar het komt het vaak voor. Condooms beschermen namelijk niet genoeg.

Toegevoegd na 45 seconden:
het* = heel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De behandeling van genitale wratten is erop gericht het virus, dat de wratjes veroorzaakt, uit te schakelen. Dit kan door middel van verschillende behandelmethoden.
1. Etsende vloeistoffen
2. Bepaalde crèmes
3. Diverse ‘chirurgische' methoden.

Voor welke behandeling gekozen wordt, hangt onder meer af van de plaats waar de wratten zitten, de uitgebreidheid van de wratten en de voorkeur van zowel arts als patiënt. Er is altijd kans dat de wratten na behandeling terugkeren."
http://genitalewratten.nl/welke-behandelingen-zijn-er

"Helaas kunnen genitale wratten ook na behandeling terugkeren. Dat gebeurt in 25-30% van de gevallen binnen een half jaar. Dit komt omdat het virus, ondanks de behandeling vaak toch achterblijft. Hoe eerder je je laat behandelen, des te makkelijker is de behandeling."
http://genitalewratten.nl/faq#

Zolang je geen wratjes hebt, kun je geen lokale methode gebruiken.
Hou goed in de gaten of je geen wratjes krijgt, en gebruik condooms (dat laatste geeft geen garantie, want stel dat A zulke wratjes heeft en B gebruikt dezelfde handdoek, dan kan er al overdracht van het virus plaatsvinden).