Volgens onderstaande informatie voel je je mét Prednisolon juist beter dan zonder. In principe zou het dus moeten kunnen, al weet je zelf natuurlijk het beste hoe je je voelt.
Sterkte!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je snelle reactie!
het is een stootkuur van 2 weken van 60 mg. en dan weer afbouwen.
de bijwerkingen op de bijsluiter zijn niet mis zeg...
ik hoop maar dat ik ze over kan slaan...
volgens de apotheken mag je wel wat alcohol, op de bijsluiter kon ik niks vinden, weet jij daar misschien iets vanaf???
ik werk namelijk ik de Horeca(bediening) en proef hier en daar nog wel eens wat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan geen kwaad. ( http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=2208 )
Of je kan werken is niet afhankelijk van welk medicijn je gebruikt, maar voor welke aandoening je het gebruikt en wat voor werk je doet. ( ben je stratenmaker, of callcentermedewerker bijv. )
Daarnaast je uitgangssituatie; kan je nu werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een tijd 7,5 mg gehad per dag en mijn broer nog een stuk hoger (al weet ik niet exact hoeveel). Allebei hebben we geen problemen gehad waardoor je niet zou kunnen werken. Zoals bovenstaande antwoordgever al aangaf voel je je een stuk beter juist. Natuurlijk kan het zijn dat je bijwerkingen krijgt die je wel zouden belemmeren in je dagelijkse bezigheden, maar over het algemeen kan je prima functioneren met 60 mg pret-nisolon per dag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Corticosteroïden, zoals prednisolon, worden vaak als ontstekingsremmer gegeven maar in ruimere zin om fysieke stress een handje te helpen. Het gebruik van dit middel op zich is zeker geen reden om niet te kunnen werken. De ziekte of kwaal waarvoor je dit middel gekregen hebt zou dat wel kunnen zijn maar prednisolon zou die juist moeten verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt kans dat je flink hyper wordt, dus let wel een beetje op jezelf.
Op zich kun je er prima mee werken, als je je nu nog ziek voelt, heb je kans dat je je door de prednison snel beter voelt ook ben je nog niet genezen.
Voel je je goed genoeg, dan kun je werken, pas ook op dat je wel wat slaap krijgt (dat lukt mij meestal erg slecht bij het slikken van prednison).