Wat is de medische term voor deze ziekte?

Wat is de medische term voor een ingebeelde ziekte die studenten kunnen krijgen aan de hand van de symptomen die tijdens een les besproken zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
YES!!!! In één keer goed, die bedoelde ik!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb verschillende opleidingen gedaan in de gezondheidszorg en dit nog nooit meegemaakt. Ook niet met mijn collega' s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had de term zien staan in mijn Coëlho woordenboek, maar kreeg het woord niet meer gevonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In één keer goed

Andere antwoorden (2)

Hypochondrië. Je denkt dan dat je de ziekte hebt omdat je de symptomen meent te herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna, hypochondrie. Zonder puntjes op de 'e' dus, 't is geen land... :) En zo'n persoon is dan een hypochonder. Geen inwoner van hypochondrië dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar toch een +
Toevoeging: het heet idd. kandidatenziekte, en dit is (dus) een voorbeeld/vorm van hypochondrie
Bronnen: