Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wel allergisch voor kittens en niet voor katten, kan dat?

Ik heb anderhalf jaar volwassen katten in huis gehad van hetzelfde ras als mijn huidige kittens. Alleen nu merk ik dat ik allergisch ben. Kan het dat je allergisch bent voor nestharen, haren van de kitten en niet voor volwassen katten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
11.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Weet je wel heel zeker dat het van de kitten komt? Het is goed mogelijk dat jij een allergie aan het ontwikkelen bent voor katten in het algemeen, maar dat je nu toevallig nu je de kitten hebt het opvalt en je die link (onterecht) legt.
Het zijn ook meestal de huidschilfers die de reactie teweeg brengen en niet zo zeer de haren, dus dan zou je eigenlijk van allebei allergisch zijn, helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke kat is anders en heeft dus ook andere samenstelling. Dus je kan allergisch zijn voor de ene kat maar niet voor de andere.
Maar gelukkig is het vaak van korte duur. Hoe meer je je blootstelt aan de nieuwe kittens, hoe eerder je gewend bent.
Als het te erg is, dan kan je altijd wat histamine gebruiken en regelmatig je handen wassen/ afspoelen.

Dan is je lichaam het snelst gewend aan die nieuwe stoffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kittens hebben nog donshaartjes, deze zijn fijner en kleiner en maken de kat vaak zachter. het zou kunnen dat deze haartjes irriteren. En wanneer de kat ouder wordt en de haren dikker worden dat de irritatie afneemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding