Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Krijg ik nu de ziekte van Lyme?

Ik ging douchen, en ik zag een zwart beestje op mijn been. (Zie afbeelding, zo groot was hij, heb hem omcirkeld). Ik schrok me kapot! Wat is dat? Hij zat half in mijn huid. Ik heb het beestje er uit getrokken, en nu is dat plekje waar dat beestje zat helemaal rood met een korstje, nou, een schilvertje. Ik vermoed dat het een teek is, heb ik de ziekte van Lyme? Wat kan ik doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan het plaatje niet uploaden. Ik heb wel een link,

http://informatierijk.nl/images/teken.jpg

Hij was zo groot als de eerste (klein)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan, maar hoeft niet. Ik ken iemand die het gehad heeft, hij kreeg een rode ronde plek, met een wit puntje in het midden. Langzaamaan werd de vlek groter, hij is trouwens niet ziek geworden, maar wel naar de arts geweest. Houd de plek goed in de gaten, en ga bij klachten en twijfel naar je arts. Toegevoegd na 1 minuut: Op onderstaande link is veel info te krijgen over deze ziekte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100