Ik zit nu op werk en ben al een paar uur super misselijk wat kan ik hier tegen doen?

Wat kan ik op werk doen om dit minder te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Antwoorden (13)

Cola helpt soms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ cola werkt soms heel goed tegen misselijkheid.
Wat bij mij helpt is naar de wc gaan, vinger in de keel steken en lekker alles er uit te gooien. Als je eenmaal hebt overgegeven dan voel je je vaak een stuk beter.

Als het dan niet weg is of heel snel terug komt dan ben je misschien wel ziek en kun je beter naar huis gaan.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Asprine in nemen met voldoende water en buiten ff frisse lucht nemen en afstand nemen van de computer, en klinkt gek, maar ook ff wat eten en als het er is, echte coca Cola drinken. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij altijd 100% helpt is een sinaasappel eten. Dus geen glas maar een echte sinaasappel. Je zult zien dat het helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gek dat er mensen zijn die duimpjes naar beneden zetten zonder uitleg. Dat zou verboden moeten worden hier. Het is flauw en kinderachtig zonder enige onderbouwing. Bij mij helpt het altijd en het is nog gezond ook!
De volgende keer niet de avond tevoren teveel drinken :)

Maar even serieus, wat mij helpt bij misselijkheid is het opzuigen van een pepermuntje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu de consequenties nemen en aanvaarden van je drankgebruik van gisteren..... er doorheen en ervan leren.

Mijn antwoord is naar aanleiding van je vorige vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/gister-laat-uitgegaan-voel-brak.200337
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++++ Wendy! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx ;-)))
Foei ;-)
Ik lees dat je (u) te veel gedronken heeft en dus gewoon last heeft van een kater.
Bij mij helpt niets tegen een kater. Ik zou je aanraden om je ziek te melden en om in het vervolg niet meer zoveel te drinken doordeweeks (een keertje valt niet op, maar als dit vaak gebeurt dan ben je wel 'de sjaak').

Als het echt zo erg is; niemand heeft wat aan een zieke collega. Of dat nou door de alcohol komt, of door iemand die weet-ik-veel-wat heeft.

Ga naar huis, naar je slaapkamer, doe de ramen open voor wat frisse lucht, ga in bed liggen met een goed boek en leg naast je bed een emmer neer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks ziekmelden, eigen schuld dus gewoon doorzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigen schuld: true
Doorzetten: eh absolutely not. Als of collega's zitten te wachten op zo'n kater-hebbende collega, of om in de stank van de kots te zitten :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller zal vast wel vaker een kater gehad hebben.
GV'en op het werk mag daar blijkbaar ook, dus een kater kunnen ze ook wel handelen.
Och och jij bent echt erg, neem een tabletje Domperidon ( apotheek) dan kun je je klus van vanavond ook nog ff doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een glaasje Dom Perignon!? O nee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou mss ook kunnen, maar is niet zo verstandig hè
Ik gebruik normaal nooit suiker, maar wat bij mij ingeval van misselijkheid goed helpt, is het drinken van een kop thee met een hele berg suiker daarin. 8 klontjes of zo.

Cola is al genoemd en helpt bij mij ook. Komt misschien ook wel omdat daar ook heel veel suiker in zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Suiker is een snelle energieleverancier, dus dat is wellicht de reden dat je er snel van kunt opknappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen een kater:
drink heel veel water!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nooit een kater na alcohol gebruik. maar lekker veel koffie zuipen, water drinken etc. Als het administratief of kantoorwerk is, gewoon lekker naar huis gaan en niet blijven zitten daar, das niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets met pepermunt eten. Je kan ook de mondspray gebruiken voor een frisse adem, als daar menthol in zit. Een pepermuntje (de echte, want daar zit echt menthol in)
Of sterke kauwgom kauwen.
Pepermunt en menthol zorgen ervoor dat je misselijke gevoel weg gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou Coca Cola drinken, even wachten, en je bent weer supergezond!