Waarom zijn alle ambulance ritten op internet zichtbaar inclusief adres.

Het gaat de meeste mensen toch niets aan dat ik in mijn huis onwel word en er een ambulance moet komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.3K

Het beste antwoord

Dat komt door het P2000 systeem. Deze geeft de de meldingen + prio in tekst door aan de ambu chauffeur. Deze zijn niet gecodeerd (tot in tegenstelling van C2000, de verbale versie) en zijn vrij te ontvangen.

Daar is echter niets tegen te doen, vanwege het Verdrag van Rome. Die geeft het recht om te mogen ontvangen wat dan het ook is, dus vrij handels verkeer van signalen uit de ether. Indien de info gecodeerd is, is decodering beperkt toegestaan, maar je mag er niets mee doen.
P2000 is, zoals ik al aangaf, niet gecodeerd.

Deze zaken worden via internet ontvangen en weergegeven, de moderne versie van de scanner.

Het is dus niet zo dat iemand even de adressen aan het intikken is en publiceert, maar het is een weergave van de verzonden en opgevangen P2000 tekstberichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie anders bij hoog urgent ook gewoon de adressen staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@iggy42 Kaylee bedoelt zaken waar erg gevoelige informatie in staat.

Andere antwoorden (1)

Er zijn veel mensen (beroepsmatig) geinteresseerd in de bewegingen van de hulpdiensten. Vroeger kon je door middel van een scanner ook te weten komen of jij onwel geworden was. Het internet is de modernere versie van de scanner. Er is dus eigenlijk niets anders dan 20 jaar geleden. Daarnaast, de mensen zijn tegenwoordig zo nieuwsgierig (lees bloeddorstig) dat ze te hoop lopen als er ergens een hulpverleningsvoertuig staat. Zien je ook naar buiten gedragen worden.